ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE

    » Analiza zagrożeń w regionie warmińsko-mazurskim:

  • naturalnych i cywilizacyjnych,
  • wynikających ze specyfiki regionu i uwarunkowań geopolitycznych;

    » Bezpieczeństwo w województwie warmińsko-mazurskim:

  • analiza rodzajów zagrożeń bezpieczeństwa publicznego i ich geneza,
  • analiza skuteczności dotychczasowych metod zapobiegania i przeciwdziałania zagrożeniom,
  • analiza pożądanych przedsięwzięć zmniejszających poziom zagrożeń,
  • bezpieczeństwo dziedzictwa kulturowego regionu;

    » Monitorowanie zagrożeń bezpieczeństwa w regionie:

  • metody wykrywania i identyfikacji zagrożeń,
  • systemy informacyjne o stanie zagrożeń bezpieczeństwa;

    » Bezpieczeństwo transportu w regionie:

  • analiza czynników powodujących zagrożenie transportu w regionie warmińsko-mazurskim,
  • metody i środki przeciwdziałania zagrożeniom bezpieczeństwa transportu,
  • organizacja ratownictwa transportu;

    » Organizacja działań ratownictwa i reagowania kryzysowego:

  • metody i środki działań,
  • organizacja prowadzenia działań,
  • komputerowe wspomaganie kierowania działaniami kierownictwa;

    » Metody i środki doskonalenia funkcjonowania systemów bezpieczeństwa:

  • modelowanie systemów bezpieczeństwa dla potrzeb doskonalenia ich funkcjonowania,
  • algorytmizacja procesów informacyjno-decyzyjnych,
  • optymalizacja decyzji w organizacji i funkcjonowaniu systemów bezpieczeństwa;

    » Modelowanie i symulacja bezpieczeństwa regionalnego:

  • modelowanie regionalnego systemu zarządzania kryzysowego,
  • modelowanie spektrum zagrożeń regionalnych,
  • modelowanie ryzyka systemowego (regionalnego),
  • modelowanie procesów reagowania kryzysowego,
  • modelowanie procesów odbudowy infrastruktury krytycznej;

    » Ochrona obiektów i mienia:

  • metody i techniki monitorowania bezpieczeństwa obiektów,
  • systemy bezpieczeństwa obiektów stacjonarnych i mobilnych,
  • bezpieczeństwo transportu: powietrznego, drogowego, wodnego,
  • przygotowanie i doskonalenie zawodowe osób funkcyjnych systemów bezpieczeństwa obiektów;

    » Bezpieczeństwo techniczne obiektów:

  • unormowanie prawne bezpieczeństwa obiektów technicznych,
  • metody diagnozowania stanu technicznego obiektów,
  • aspekty bezpieczeństwa w projektowaniu obiektów technicznych;

    » Tworzenie i aktualizacja map zagrożeń dziedzinowych bezpieczeństwa regionu:

  • uwarunkowania prawno-organizacyjne,
  • metody i środki,
  • satelitarny monitoring zagrożeń;

    » Rozpoznawanie obrazów graficznych i mowy w systemach bezpieczeństwa:

  • metody, techniki i środki rozpoznawania obrazów i mowy,
  • praktyczne zastosowania;

    » Projektowanie systemów bezpieczeństwa:

  • problemy modelowania systemów bezpieczeństwa dla potrzeb ich projektowania - metody i środki, ocena adekwatności,
  • metody i sposoby doskonalenia funkcjonowania systemów bezpieczeństwa w oparciu o ich modele,
  • identyfikacja wymagań funkcjonalnych na systemy zarządzania bezpieczeństwem regionu,
  • bazy wiedzy i systemy eksperckie w zarządzaniu bezpieczeństwem w regionie,
  • projektowanie systemów bezpieczeństwa w regionie;

    » Kształcenie i doskonalenie zawodowe osób funkcyjnych systemów bezpieczeństwa:

  • pożądane zakresy tematyczne kształcenia,
  • kierunki, poziomy, metody, formy i organizacja kształcenia w zakresie ratownictwa i zarządzania kryzysowego w RP, krajach unijnych i na świecie,
  • pożądane zakresy tematyczne doskonalenia zawodowego,
  • metody, formy i organizacja doskonalenia zawodowego osób funkcyjnych systemów bezpieczeństwa na ich stanowiskach pracy;

    » Przygotowanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli akademickich specjalizujących na kierunku inżynierii systemów bezpieczeństwa:

  • przedmioty kierunkowe i specjalizujące oraz ich programy ramowe,
  • formy i organizacja przygotowania i doskonalenia;

    » Polityka bezpieczeństwa i udział Sił Zbrojnych RP w zakresie:

  • zapobiegania,
  • reagowania kryzysowego,
  • ratownictwa i likwidacji zagrożeń;

    » Edukacja społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa obywateli:

  • pożądane zakresy, metody, formy i organizacja,
  • przygotowanie nauczycieli i instruktorów do edukacji społeczeństwa,
  • przygotowanie materiałów i pomocy dydaktycznych;