Ogólny zakres prowadzonych działań:
- Doskonalenie programu kształcenia z uwzględnieniem wniosków z monitorowania kariery zawodowej absolwentów.
- Analiza i weryfikacja zakładanych efektów kształcenia na danym kierunku dokonywana w porozumieniu z zespołem nauczycieli akademickich zaliczanych do minimum kadrowego tego kierunku.
- Weryfikacja wyników ankiety oceny zajęć dydaktycznych i kierowanie wynikających z niej wniosków do Władz Dziekańskich i WSZJK[1].
- Ocena procesu kształcenia oraz jakości i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych.
- Opracowywanie i przekazywanie Dziekanowi i WSZJK okresowych sprawozdań z prac Zespołu.
- Inne działania dotyczące kształtowania kultury jakości kształcenia.
[1] Skrótem WSZJK jest określany Wydziałowy Zespół ds. Zapewniania Jakości Kształcenia.
Szczegółowe działania KZZJK i terminy realizacji zadań
Cel |
Działanie |
Termin |
Monitorowanie planów studiów |
Sprawdzanie i weryfikacja programów studiów, uwzględniająca wymogi Krajowych Ram Kwalifikacji oraz procedury Polskiej Komisji Akredytacyjnej |
Do 15 lutego |
Uaktualnianie koncepcji kształcenia i sylwetki absolwenta |
Do 15 lutego |
|
Rozpatrywanie pisemnych sugestii od pracowników i studentów dotyczące propozycji zmian w programie studiów, sylabusach i programach nauczania; Podejmowanie decyzji o ich wdrożeniu według istniejących procedur |
Do 15 lutego |
|
Uwzględnianie przy korekcie programu studiów wyników ankiet i sprawozdań Biura Karier dotyczących ścieżki zawodowej absolwentów |
Do 15 lutego |
|
Zgłaszanie kierownictwu jednostki propozycji potrzebnych modyfikacji zasad rekrutacji na kierunku |
Do 15 lutego |
|
Przydział przedmiotów |
Sporządzenie przydziału przedmiotów realizowanych w danym roku akademickim |
Do końca IX (plan do końca VI, weryfikacja po wrześniowym naborze) |
Prowadzenie rejestru dyplomantów |
Prowadzenie rejestru wszystkich list dyplomantów przygotowujących pracę dyplomową w danej jednostce organizacyjnej (rejestr według załącznika 1, procedura WSZJK-PD-HM-5) |
|
Przydzielanie prac dyplomowych według procedury WSZJK-PD-HM-4 |
Do końca października |
|
Ocena efektów kształcenia oraz programów nauczania |
Pracownicy wypełniają po zakończonym semestrze zgodnie z procedurą WSZJK-SI-1 następujące ankiety autoewaluacyjne: 1. ankietę autoewaluacyjną dla promotorów i recenzentów prac dyplomowych (załącznik nr 2) 2. ankietę autoewaluacyjną dla prowadzących zajęcia dydaktyczne (załącznik nr 3) |
|
KZZJK sporządza raport autoewaluacyjny przedstawiający sugestie dotyczące realizacji i zasadności efektów kształcenia Raport jest podstawą do sprawozdania wydziałowego WSZJK i sporządzany jest według załącznika 4 (procedura WSZJK-SI-1) |
Do połowy marca za semestr zimowy i do połowy listopada za semestr letni |
|
Archiwizowanie ankiet autoewaluacyjnych przez 5 lat |
Na bieżąco |
|
Wprowadzanie w życie rekomendacji WSZJK |
Na bieżąco |
|
Sporządzenie sprawozdania w sprawie wdrożonych rekomendacji WSZJK |
Na bieżąco |
|
Przyjmowanie sprawozdania z wyników raportu systemu antyplagiatowego „PLAGIAT” dla prac dyplomowych od promotorów prac dyplomowych |
Do 15 października |
|
Ocenianie jakości zajęć – ankiety i hospitacje |
Ustalenie na początku roku akademickiego harmonogramu hospitacji w danym roku i przekazanie go kierownictwu podstawowej jednostki organizacyjnej |
Do 15 października |
Anonimowa ankieta na temat oceny poziomu prowadzonych zajęć przeprowadzana wśród studentów w systemie USOS. |
Po zakończeniu semestru/cyklu zajęć |
|
Hospitacje przeprowadzane przez kierownictwo podstawowej jednostki organizacyjnej zgodnie z procedurą hospitacyjną WSZJK-A-HM-2 |
Zgodnie z harmonogramem hospitacji |
|
Hospitujący omawia wyniki hospitacji z osobą zainteresowaną, zalecając ewentualne zmiany w sposobie realizacji programu nauczania |
Na bieżąco |
|
Utworzenie i monitorowanie portfolio pracowników naukowo-dydaktycznych w jednostce z danymi dotyczącymi działalności organizacyjno-popularyzatorskiej i naukowej; ujednolicenie i aktualizacja danych o pracownikach na stronie internetowej jednostki |
Na bieżąco |
|
Okresowa weryfikacja zasad i procedur i wdrażanie wniosków z oceny jakości Kształcenia |
Omawianie z członkami KZZJK procedur proponowanych i zatwierdzanych przez WSZJK (prace uzależnione od prac WSZJK) |
Na bieżąco |
Na zakończenie roku akademickiego, po zakończeniu wszystkich czynności, KZZJK analizuje zasady i procedury obowiązujące na kierunku z możliwością zaproponowania zmian; informację o planowanych zmianach przekazuje do WSZJK |
Do 15 listopada |
|
Publikowanie materiałów na temat jakości kształcenia w Internecie |
Protokołowanie poszczególnych spotkań KZZJK, prowadzenie harmonogramu spotkać (Załącznik 5) |
Na bieżąco |
Utworzenie i aktualizacja na stronie internetowej zakładki KZZJK z bieżącymi informacjami i procedurami wewnętrznymi |
Na bieżąco |
|
Przygotowanie na początku semestru harmonogramu działań na dany rok akademicki. Harmonogram jest publikowany na stronie internetowej jednostki |
Do końca października |
|
Przygotowanie i opublikowanie w wersji elektronicznej raportu z realizacji zadań; przekazanie raportu Władzom Dziekańskim Wydziału Humanistycznego, Samorządowi Studenckiemu i Samorządowi Doktorantów |
Do 15 listopada |