Przedmioty

26 maja 2016

W programie studiów podyplomowych znajdują się wykłady i ćwiczenia, zajęcia teoretyczne oraz praktyczne. Wiedza teoretyczna, przekazywana w toku wykładów dotyczy dynamiki i konsekwencji procesów cyfryzacji i digitalizacji, zachodzących w szkołach i w instytucjach kultury.

Z zajęć dowiesz się o:
  • wirtualizacji źródeł wiedzy książkowej,
  • zmianach uczniowskich sposobów pozyskiwania informacji,
  • transformacjach modelu uczenia się za pośrednictwem nowych mediów,
  • taktykach i strategiach angażowania uwagi w proces edukacyjny i procesy transferu kultury, gdy uczestnikami są reprezentanci generacji C (użytkownicy mediów urodzeni i rodzący się w Polsce po 1986 roku), znaczeniem nowych form medialnych w edukacji, w tym gier cyfrowych, komputerowych, wideo.

Wśród przedmiotów dominują zajęcia o charakterze ćwiczeniowym. Mają one wspomagać nauczycieli i pracowników instytucji kultury w pracy na rzecz działalności organizacyjnej jednostki: szkoły, biblioteki, muzeum itp. Prowadzący podkreślają przede wszystkim znaczenie instrumentalnego korzystania z nowych mediów po to, aby rozprzestrzeniać wiedzę o dokonaniach jednostek, o ich ofercie, o specyfice, o wyjątkowości, o podejmowanych inicjatywach, o znaczeniu w lokalnej społeczności.
Nowe, wirtualne media i serwisy społecznościowe pozwalają tego rodzaju aktywność podejmować niemal bez kosztów.

Absolwenci studiów podyplomowych będący uczestnikami zajęć zapoznają się z możliwościami:
  • ustanawiania i moderowania kanałów komunikacyjnych w nowych mediach, w szczególności w serwisach YouTube, Facebook.com,
  • produkcji treści filmowych przeznaczonych do publikowania w kanałach w serwisie YouTube,
  • pisania kreatywnego, niezbędnego w produkcji treści tekstowych publikowanych w serwisach typu Facebook.com,
  • tworzenia platform blogowych i wypełniania ich treścią;
  • promocyjnego eksploatowania platform, takich jak Instagram, w celu modelowania wizerunku instytucji w sublokalnym, lokalnym i hiperlokalnym środowisku.

Podkreślić warto, że posługiwanie się nowymi mediami wiąże się również z umiejętnościami pozwalającymi najefektywniej prezentować wytworzone treści i dbać o możliwe najliczniejsze grono odbiorców.

Na zajęciach poświęconych efektywnemu prezentowaniu treści nauczysz się:
  • wywoływać pozytywne zainteresowanie treściami internetowymi,
  • udzielać odpowiedzi na pytanie, co i jak należy uczynić, aby nasza instytucja była widoczna w Sieci internetowej lepiej niż inne instytucje.

 

WYKAZ PRZEDMIOTÓW

Nazwa przedmiotu Wykłady Ćwiczenia Razem
1 Interaktywność nowych mediów 15 X 15
2 Strategie angażowania uwagi w mediach interaktywnych X 15 15
3 Animacja kultury w nowych mediach X 15 15
4 Komunikacja tekstowa w środowisku sieci X 15 15
5 Kultura otwartego dostępu X 10 10
6 Popularne młodzieżowe aplikacje społecznościowe X 15 15
7 Facebook jako przydatne narzędzie w pracy X 20 20
8 Grywalizacja edukacji i kultury X 15 15
9 Produkcja treści wideo X 15 15
10 Produkcja treści audio X 15 15
11 Promocja instytucji w mediach społecznościowych X 20 20
12 Uczestnictwo w e-kulturze X 20 20
13 Znaczenie i funkcje blogosfery X 20 20
14 Cyrkulacja wiedzy w Internecie X 15 15
15 Wizerunek w nowych mediach X 20 20
16 Podstawy grafiki i fotografii X 20 20
17 Informacyjno-kulturowe aspekty
transformacji polskiego systemu medialnego
15 X 15
18 Aktualne problemy społeczno-polityczne w nowych mediach 15 X 15
19 Ekranowy obraz świata 15 X 15
20 Metody finansowania inicjatyw kulturalnych w kulturze 2.0 X 15 15
21 Seminarium dyplomowe X 10 10
22 Seminarium dyplomowe X 10 10
SUMA GODZIN 60 285 345