Efekty kształcenia

26 maja 2016

W trzech głównych modułach zajęć (mediatyzacja edukacji i kultury, produkcja i upowszechnianie treści w nowych mediach, warianty aktywności w mediach społecznościowych) znajdują się przedmioty pozwalające nauczycielom, bibliotekarzom, pracownikom muzeów i innych instytucji edukacyjno-kulturalnych wchodzić w interakcje z uczniami i interesantami, realizować inicjatywy edukacyjne, kształceniowe, organizować procesy transformacji cywilizacyjnej, wynikające ze zmiennych technologicznych oraz demograficznych.

Dzięki temu studenci studiów podyplomowych zdobędą lub udoskonalą wiedzę i umiejętności o tym, w jaki sposób tworzyć treści audiowizualne w formie filmów, zdjęć, prezentacji multimedialnych i lokować je w środowisku sieci w portalach i w serwisach, takich jak YouTube, Facebook.com, Instagram, Pinterest, Snapchat. To szczególnie ważne, ponieważ nauczyciele realizujący szkolne przedmioty w ramach choćby tzw. edukacji medialnej wyposażeni zostaną w wiedzę i umiejętności o tym, jak wraz z uczniami stworzyć telewizję internetową, jak stworzyć filmy z wycieczek, filmy dokumentujące uroczystości szkolne i jak podzielić się z nimi w Internecie.

Wyposażenie pracowni medialnej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWM stwarza do tego doskonałe warunki.

Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą nauczycielom zastąpić np. tradycyjne, tracące na atrakcyjności szkolne gazetki, atrakcyjnymi, medialnymi, dynamicznymi formami. Pracownicy instytucji kultury natomiast te same wiedzę i umiejętności wykorzystają do zaangażowania interesantów w interakcje ze swoją instytucją.

Ponieważ korzystanie z nowych mediów nie wymaga posiadania specjalistycznego sprzętu, nauczyciele i pracownicy instytucji kultury zdobędą też wiedzę i umiejętności związane z posługiwaniem się popularnymi aplikacjami, pozwalającymi za darmo przygotować transmisje z ważnych dla uczniów i szkoły oraz interesantów i instytucji wydarzeń, zarówno w formie audiowizualnej, jak i głosowej oraz tekstowej.

Organizacja zajęć praktycznych w formie ćwiczeń, pozwala zdobyć lub udoskonalić umiejętności kreatywnego pisania i posługiwania się mikroformami tekstowymi takimi, jak fanpage, blogi, tweety.

Uczestnicy zajęć, jako absolwenci studiów podyplomowych, będą z jednej strony potrafili tworzyć treści audiowizualne, głosowe, tekstowe, przewidziane do publikacji w zróżnicowanych dostępnych nowych mediach, tym samym podnosząc atrakcyjność zajęć szkolnych oraz przyczyniać się do lepszej, gdyż bardziej wyrazistej obecności w nowych mediach, co w perspektywie ma znaczenie promocyjne. Z drugiej zaś strony, profil uczestnika zajęć wzbogacony zostanie o wiedzę teoretyczną, zdobywaną w toku wykładów, a dotyczącą dynamiki i konsekwencji procesów cyfryzacji i digitalizacji, zachodzących w szkołach i w instytucjach kultury.