Regulamin

Regulamin Centrum Biogospodarki i Energii Odnawialnych

Założenia ogólne

§1

  1. Centrum Biogospodarki i Energii Odnawialnych (w skrócie CBEO), zwane dalej Centrum powołuje się w celu integracji działań środowiska naukowego, samorządowego i gospodarczego w tworzeniu i wdrażaniu nowych technologii z zakresu biogospodarki i energii odnawialnych.
  2. Centrum jest jednostką ogólnouczelnianą.
  3. Organami Centrum, powoływanymi przez Rektora, jest Kierownik oraz Rada Naukowa.

Zadania i formy działania

§2

  1. Przedmiotem działalności Centrum jest prowadzenie badań, edukacja oraz tworzenie modelowych technologii i instalacji pilotażowych wykorzystujących źródła odnawialne, stanowiących jednocześnie warsztat badawczy, bazę edukacyjną i funkcjonalne wzorce obiegu energii i materii w gospodarce cyrkulacyjnej.
  2. Działalność badawcza Centrum obejmuje dziedziny nauki, w zakresie których prowadzone są badania i dotyczy:
    1)      badań podstawowych i przemysłowych oraz prac rozwojowych nad biogospodarką, sposobami ich wykorzystania i komercjalizacji;
    2)      optymalizacji procesów wytwarzania bioproduktów i energii ze źródeł odnawialnych oraz analizy ekonomicznej, energetycznej, środowiskowej oraz połecznej bliskiego i dalszego otoczenia;
    3)      praktycznej weryfikacji i porównania różnych instalacji i procesów wytwórczych;
    4)      tworzenie innowacyjnych technologii oraz ich wdrażanie.
  3. Działalność edukacyjną Centrum może prowadzić w formie:
    1)      kursów i szkoleń, w tym zlecanych przez jednostki uczelniane lub pozauczelniane;
    2)      zajęć dydaktycznych dla studentów;
    3)      studiów podyplomowych.
  4. Działalność wdrożeniowa i promocyjna Centrum dotyczy:
    1)      praktycznego zastosowania innowacyjnych technologii;
    2)      działań służących nawiązywaniu kontaktów między uczelniami i ośrodkami badawczymi z kraju i zagranicy, biurami inżynierskimi i projektowymi oraz podmiotami gospodarczymi;
    3)      działalności promocyjnej i wydawniczej;
    4)      usług eksperckich oraz doradztwa.

Zarządzanie

§3

  1. Na czele Centrum stoi Kierownik, do którego zadań należy:
    1)      koordynowanie zadań podejmowanych w ramach Centrum;
    2)      zarządzanie majątkiem Centrum;
    3)      reprezentowanie Centrum;
    4)      organizacja pracy Rady Naukowej.
  2. Radę Naukową stanowią pracownicy nauki, administracji rządowej i samorządowej oraz przedsiębiorcy, w tym:
    1)      dziewięciu przedstawicieli środowiska naukowego;
    2)      jeden przedstawiciel administracji rządowej;
    3)      dwóch przedstawicieli samorządu terytorialnego;
    4)      sześciu przedstawicieli środowisk gospodarczych.
  3. Do zadań Rady Naukowej należy:
    1)      planowanie rocznej i długookresowej działalności Centrum;
    2)      ustalanie harmonogramu zadań służących realizacji programów strategicznych dla funkcjonowania Centrum;
    3)      kreowanie i opiniowanie projektów do realizacji przez Centrum;
    4)      opiniowanie wniosków o współpracy z innymi podmiotami;
    5)      planowanie działalności wydawniczej i upowszechnieniowej;
    6)      opracowanie rocznych sprawozdań z działalności Centrum i przedkładanie ich właściwemu Prorektorowi ds. nauki.

§4

  1. Posiedzenie Rady Naukowej zwołuje jej Przewodniczący co najmniej 2 razy w roku.
  2. Rada Naukowa podejmuje uchwały dążąc do konsensusu.
  3. Uchwały Rady Naukowej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków Rady.
  4. Przy równej liczbie głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady Naukowej.

§5

  1. Kadencja Rady Naukowej jest zgodna z kadencją organów Uniwersytetu.
  2. Praca w Radzie Naukowej jest nieodpłatna.

Finansowanie działalności Centrum

§6

  1. Środki finansowe na działalność Centrum pochodzą z:
    1)      realizacji projektów badawczych i wdrożeniowych oraz międzynarodowych programów badawczych,
    2)      ekspertyz i doradztwa,
    3)      funduszy Unii Europejskiej,
    4)      udostępniania infrastruktury badawczej,
    5)      sprzedaży usług, udzielania licencji,
    6)      zapisów i darowizn,
    7)      działalności szkoleniowej i edukacyjnej.
  2. Obsługę finansową Centrum prowadzi Kwestura UWM zgodnie z obowiązującymi w Uczelni zasadami.

Postanowienia końcowe

§7

Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania zarządzenia.