Oferta
Studia podyplomowe Analiza trendów umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, związanych z dokonującymi się przemianami gospodarczymi, społecznymi i kulturowymi. Innowacyjność jest istotna wszędzie tam, gdzie wymaga się umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu problemów, a także umiejętności monitorowania, analizowania i aktywnego kreowania potrzeb
oraz przewidywania tendencji rozwojowych.
Studia podyplomowe Analiza trendów nawiązują do trendwatchingu i są skierowane do wszystkich, którzy swoje miejsce na rynku pracy widzą przede
wszystkim w tzw. sektorze kreatywnym. Sektor kreatywny to jeden z najbardziej innowacyjnych sektorów gospodarczych na świecie. Jego rozwój przyczynia się do zwiększenia innowacyjności, dostarczając gotowych projektów lub pomysłów do tworzenia nowych produktów czy usług.
OPIS STUDIÓW
Studia podyplomowe Analiza trendów adresujemy do osób zainteresowanych tworzeniem i rozumieniem kreatywnych rozwiązań w sferze społecznej, ekonomicznej i kulturowej. Oferujemy kształcenie w zakresie umiejętności śledzenia oraz analizy trendów kulturowych, technologicznych, ekonomicznych i społecznych. Znajomość trendów stanowi podstawę innowacyjności i kreatywnych rozwiązań we wszystkich sferach aktywności zawodowej (usługi, produkcja czy współpraca z otoczeniem). W praktyce specjaliści od analizowania trendów są w stanie wskazywać, w jaki sposób przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje powinny planować swoje działania, strategie, jak przygotowywać się do zmian i poszukiwać możliwości rozwoju.
PROGRAM STUDIÓW
Program przewiduje realizację 240 godzin zajęć (90 godzin wykładów i 150 godzin ćwiczeń, w tym wielu warsztatów).
Program składa się z dwudziestu przedmiotów z zakresu filozofii praktycznej, ekonomii, socjologii i informatologii.
Studia trwają dwa semestry, zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, dwa razy w miesiącu.
I. semestr |
||
Przedmiot - prowadzący |
Liczba godzin |
Forma zajęć |
Trendwatching i analiza zjawisk kultury - dr hab. Andrzej Kucner |
10 godzin |
wykład |
Antropologia przyszłości - dr Jacek Sobota |
10 godzin |
wykład |
Ekotrendy - dr hab. Arkadiusz Stępień |
10 godzin |
wykład |
Nowe idee ekonomiczne - prof. Andrzej Buszko |
10 godzin |
wykład |
Warsztaty kreatywnego myślenia - dr Jarosław Strzelecki |
15 godzin |
ćwiczenia |
Metody jakościowe badań społecznych - dr Michał Łyszczarz |
15 godzin |
ćwiczenia |
Analiza statystyczna - mgr Radosław Sierocki |
15 godzin |
ćwiczenia |
Demografia - dr Marek Butrym |
15 godzin |
ćwiczenia |
Podstawy designu - mgr Małgorzata Płoska (Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur) |
15 godzin |
ćwiczenia |
Podstawy prognozowania zjawisk rynkowych - dr Małgorzata Grzywińska-Rąpca |
10 godzin |
wykład |
RAZEM 125 godzin |
II semestr |
||
Przedmiot - prowadzący |
Liczba godzin |
Forma zajęć |
Projektowanie społeczne - dr Jacek Poniedziałek |
10 godzin |
ćwiczenia |
Informacja w społeczeństwie wiedzy - prof. Marzena Świgoń |
10 godzin |
wykład |
Zarządzanie nowymi mediami - dr Lidia Gąsowska |
15 godzin |
ćwiczenia |
Projektowanie usług - mgr Małgorzata Wasyluk (Urząd Marszałkowski w Olsztynie) |
15 godzin |
ćwiczenia |
Analiza rynku - dr Radosław Szulc |
10 godzin |
wykład |
Strategie i modele biznesowe - mgr Piotr Ciszewski (Bluepod Media Worldwide Ltd.) |
10 godzin |
ćwiczenia |
Zarządzanie innowacją - mgr Marzena Radzka-Wiśniewska (Urząd Marszałkowski w Olsztynie) |
15 godzin |
ćwiczenia |
Prototypowanie - dr Anna Strychalska-Rudzewicz |
10 godzin |
ćwiczenia |
Teorie kształtowania potrzeb - dr Jadwiga Błahut-Prusik |
10 godzin |
wykład |
Socjologia konsumpcji - dr Beata Tomaszewska-Hołub |
10 godzin |
wykład |
RAZEM 115 godzin |
KADRA
Kadra dydaktyczna to specjaliści z zakresu ekonomii, socjologii, filozofii oraz informatologii. Ich dorobek naukowy i doświadczenie gwarantują wysoki poziom oraz interesujący przebieg zajęć. Prowadzą je pracownicy naukowi Wydziału Nauk Ekonomicznych, Wydziału Nauk Społecznych oraz Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Warsztaty prowadzą również specjaliści-praktycy spoza uczelni. Programy wszystkich przedmiotów mają autorski charakter.
KONTAKT
Analiza trendów - studia podyplomowe
Instytut Filozofii UWM w Olsztynie
ul. Obitza 1, 10-725 Olsztyn
tel./faks 89 523 34 89, tel. 89 524 63 98
http://uwm.edu.pl/trendy
trendy@uwm.edu.pl