Oferta

Studia podyplomowe Analiza trendów umożliwiają zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, związanych z dokonującymi się przemianami gospodarczymi, społecznymi i kulturowymi. Innowacyjność jest istotna wszędzie tam, gdzie wymaga się umiejętności analitycznego i kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu problemów, a także umiejętności monitorowania, analizowania i aktywnego kreowania potrzeb
oraz przewidywania tendencji rozwojowych.
Studia podyplomowe Analiza trendów nawiązują do trendwatchingu i są skierowane do wszystkich, którzy swoje miejsce na rynku pracy widzą przede
wszystkim w tzw. sektorze kreatywnym. Sektor kreatywny to jeden z najbardziej innowacyjnych sektorów gospodarczych na świecie. Jego rozwój przyczynia się do zwiększenia innowacyjności, dostarczając gotowych projektów lub pomysłów do tworzenia nowych produktów czy usług.

OPIS STUDIÓW

Studia podyplomowe Analiza trendów adresujemy do osób zainteresowanych tworzeniem i rozumieniem kreatywnych rozwiązań w sferze społecznej, ekonomicznej i kulturowej. Oferujemy kształcenie w zakresie umiejętności śledzenia oraz analizy trendów kulturowych, technologicznych, ekonomicznych i społecznych. Znajomość trendów stanowi podstawę innowacyjności i kreatywnych rozwiązań we wszystkich sferach aktywności zawodowej (usługi, produkcja czy współpraca z otoczeniem). W praktyce specjaliści od analizowania trendów są w stanie wskazywać, w jaki sposób przedsiębiorstwa, instytucje i organizacje powinny planować swoje działania, strategie, jak przygotowywać się do zmian i poszukiwać możliwości rozwoju. 

PROGRAM STUDIÓW

Program przewiduje realizację 240 godzin zajęć (90 godzin wykładów i 150 godzin ćwiczeń, w tym wielu warsztatów).
Program składa się z dwudziestu przedmiotów z zakresu filozofii praktycznej, ekonomii, socjologii i informatologii.
Studia trwają dwa semestry, zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, dwa razy w miesiącu.

I. semestr

Przedmiot - prowadzący

Liczba godzin

Forma zajęć

Trendwatching i analiza zjawisk kultury - dr hab. Andrzej Kucner

10 godzin

wykład

Antropologia przyszłości - dr Jacek Sobota

10 godzin

wykład

Ekotrendy - dr hab. Arkadiusz Stępień

10 godzin

wykład

Nowe idee ekonomiczne - prof. Andrzej Buszko

10 godzin

wykład

Warsztaty kreatywnego myślenia - dr Jarosław Strzelecki

15 godzin

ćwiczenia

Metody jakościowe badań społecznych - dr Michał Łyszczarz

15 godzin

ćwiczenia

Analiza statystyczna - mgr Radosław Sierocki

15 godzin

ćwiczenia

Demografia - dr Marek Butrym

15 godzin

ćwiczenia

Podstawy designu - mgr Małgorzata Płoska (Stowarzyszenie Wzornictwo Przemysłowe Warmii i Mazur)

15 godzin

ćwiczenia

Podstawy prognozowania zjawisk rynkowych - dr Małgorzata Grzywińska-Rąpca

10 godzin

wykład

RAZEM           125 godzin

II semestr

Przedmiot - prowadzący

Liczba godzin

Forma zajęć

Projektowanie społeczne - dr Jacek Poniedziałek

10 godzin

ćwiczenia

Informacja w społeczeństwie wiedzy - prof. Marzena Świgoń

10 godzin

wykład

Zarządzanie nowymi mediami - dr Lidia Gąsowska

15 godzin

ćwiczenia

Projektowanie usług - mgr Małgorzata Wasyluk (Urząd Marszałkowski w Olsztynie)

15 godzin

ćwiczenia

Analiza rynku - dr Radosław Szulc

10 godzin

wykład

Strategie i modele biznesowe - mgr Piotr Ciszewski (Bluepod Media Worldwide Ltd.)

10 godzin

ćwiczenia

Zarządzanie innowacją - mgr Marzena Radzka-Wiśniewska (Urząd Marszałkowski w Olsztynie)

15 godzin

ćwiczenia

Prototypowanie - dr Anna Strychalska-Rudzewicz

10 godzin

ćwiczenia

Teorie kształtowania potrzeb - dr Jadwiga Błahut-Prusik

10 godzin

wykład

Socjologia konsumpcji - dr Beata Tomaszewska-Hołub

10 godzin

wykład

RAZEM           115 godzin

KADRA

Kadra dydaktyczna to specjaliści z zakresu ekonomii, socjologii, filozofii oraz informatologii. Ich dorobek naukowy i doświadczenie gwarantują wysoki poziom oraz interesujący przebieg zajęć. Prowadzą je pracownicy naukowi Wydziału Nauk Ekonomicznych, Wydziału Nauk Społecznych oraz Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Warsztaty prowadzą również specjaliści-praktycy spoza uczelni. Programy wszystkich przedmiotów mają autorski charakter.

KONTAKT

Analiza trendów - studia podyplomowe
Instytut Filozofii UWM w Olsztynie
ul. Obitza 1, 10-725 Olsztyn
tel./faks 89 523 34 89, tel. 89 524 63 98
http://uwm.edu.pl/trendy
trendy@uwm.edu.pl

Ulotka studiów (PDF)