O Stowarzyszeniu

Uniwersytet powstał w 1999 r. w wyniku integracji Akademii Rolniczo-Technicznej, Wyższej Szkoły Pedagogicznej i Warmińskiego Instytutu Teologicznego. Jest on w zasadniczym stopniu spadkobiercą dorobku w dziedzinie nauk rolniczych, przyrodniczych, technicznych, humanistycznych i teologicznych.

Stowarzyszenie Absolwentów UWM od 1989 roku kontynuuje bogate dziedzictwo poprzednich struktur organizacyjnych stowarzyszenia absolwentów, w tym Towarzystwa Przyjaciół (później Stowarzyszenia) ART., wcześniej do 1950 r. Wyższej Szkoły Gospodarstwa Wiejskiego w Cieszynie, czy podobnych organizacji WSP.

Członkowie Stowarzyszenia niezależnie od dystansu czasowego od okresu studiowania z mniejszą lub większą aktywnością włączają się w realizację głównego celu Stowarzyszenia, jakim jest podtrzymywanie więzi między koleżankami i kolegami a Uczelnią, niezależnie od tego, gdzie żyją i pracują.

Dużym ułatwieniem tego celu są organizowane zjazdy koleżeńskie absolwentów z określonych roczników, kluby regionalne czy branżowe Stowarzyszenia oraz organizowane spotkania integracyjne. Ważną rolę łącznika absolwenta z Uniwersytetem spełnia nasze czasopismo „5 plus X”, które to w ramach składki członkowskiej otrzymuje każdy z członków Stowarzyszenia.

Poprzez instytucję Stowarzyszenia, jaką jest Fundacja im. M. Oczapowskiego, także podtrzymywane i rozwijane są kontakty w każdej dostępnej formie. Fundacja organizuje zjazdy okolicznościowe i spotkania absolwentów, konferencje i seminaria oraz inne imprezy związane z osiągnięciami naukowymi uczelni. Członkowie naszego Stowarzyszenia poprzez Fundację mają szansę i włączają się do określonej specjalistycznej działalności gospodarczej, jako eksperci czy konsultanci, bądź też wystawcy swoich osiągnięć produkcyjnych, np. na targach.

Szczegóły dotyczące środków działania Stowarzyszenia, członkostwa, struktury organizacyjnej, władz i majątku Stowarzyszenia znajdziecie Państwo w załączonym statucie Stowarzyszenia. Jak również zasady działania Klubów regionalnych i branżowych. Bieżące informacje o działalności zarządu (prezydium) Stowarzyszenia, jak i klubów staramy się prezentować na łamach kwartalnika „5 plus X”, a od teraz również na stronie internetowej Stowarzyszenia.

Zapraszamy wszystkich absolwentów UWM (d. WSR-ART, WSP i WIT) do współpracy ze Stowarzyszeniem Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i redakcją „5 plus X”.

Jeśli chcesz zostać członkiem Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie wystarczy, że wydrukujesz, wypełnisz i prześlesz na adres Stowarzyszenia deklarację członkowską znajdującą się w załączeniu oraz dokonasz wpłaty na konto Stowarzyszenia składki członkowskiej w kwocie 30 zł (opłata raz w roku) oraz wpisowego – 10 zł (jednorazowo).

Nr konta bankowego Stowarzyszenia Absolwentów UWM w Olsztynie:

65 8838 0005 2017 0901 0551 0001 Bank Spółdzielczy w Szczytnie o/Olsztyn

 

Statut Stowarzyszenia Absolwentów UWM w Olsztynie STATUT-Stowarzyszenia 18.02.2023

 

Plan pracy Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na rok 2024.

Wstęp

Dzięki bardzo dobrej współpracy w minionych 30 latach Stowarzyszenie wspólnie z powołaną Fundacją im. M. Oczapowskiego utworzyło pomost łączący absolwentów z macierzystą uczelnią. Najdłużej w kraju wydajemy czasopismo i książki, organizujemy zjazdy absolwentów poszczególnych roczników studiów, prowadzimy stronę internetową. Zorganizowaliśmy Promenadę Absolwentów, posadziliśmy 5 Dębów Pamięci i zainstalowaliśmy przed nimi stosowne tablice. Podejmujemy różne działalności zarobkowe itp.

Żeby zapewnić długotrwałe wydawania czasopisma, co jest gwarancją funkcjonowania organizacji, której członkowie są rozproszeni w różnych miejscach kraju, na wniosek ówczesnego prezesa prof. Andrzeja Farugi obecni na poprzednim walnym zebraniu w 2017 r. członkowie Walnego Zebrania podjęli stanowisko skierowane do Rady i Zarządu Fundacji, w sprawie rezerwy finansowej.

- Członkowie Stowarzyszenia zebrani na Walnym Zgromadzeniu, w dniu 22 kwietnia 2017 roku, doceniają olbrzymią rolę absolwenckiego czasopisma „5 plus X” w zacieśnianiu więzi między absolwentami a uczelnią macierzystą…

. Zwracamy się do Zarządu i Rady Fundacji, wydawcy czasopisma „5 plus X”, o m.in. wydzielenie z rezerwy finansowej Fundacji odpowiedniej kwoty pieniężnej, zabezpieczającej ciągłość publikacji co najmniej w perspektywie 10-15 lat. Czasopismo stowarzyszenia „5 plus X” jest jedynym tego typu kwartalnikiem w Polsce.

W roku 2024 społecznie działający zarząd odbędzie dwa zebrania w roku, tj. we wrześniu i w grudniu. Natomiast Fundacja, której Rada i Zarząd działają społecznie (na pełnym etacie zatrudnia księgową i na ½ etatu redaktora czasopisma) organizuje: zjazdy absolwentów, Dzień Absolwenta i Bal, wydaje, rozprowadza ”5 plus X” oraz książki, prowadzi stronę internetową oraz archiwum po byłym zakładzie pracy chronionej, uczestniczy w konsorcjum wyceniającym nieruchomości, zapewnia biuro Stowarzyszeniu, itp. Pani Agnieszka Szulich jest pracownikiem Fundacji i nie podlega członkom Zarządów Stowarzyszenia i Klubów (prowadzi księgowość). Wspiera je z dobrej woli, ale najpierw musi wykonać swoją pracę.

Proszę o tym pamiętać i nie utrudniać funkcjonowania jednej czy drugiej organizacji.

W ubiegłym roku odbyliśmy zebranie sprawozdawcze i zamieściliśmy w Internecie i “5 plus X” stosowną informację. W tym roku przed zebraniem wyborczym każdy z członków Prezydium i prezesi Klubów mieli złożyć informacje o swojej działalności. Wszystkie dostarczone teksty opublikowaliśmy i zachęciliśmy uczestników Walnego żebrania do dyskusji. Na tej podstawie opracowaliśmy plan pracy na rok 2023.

W dyskusji na Walnym Zebraniu zaprezentowana działalność została w pełni poparta, a więc tego kierunku trzeba strzec przed wszelkimi reorganizacjami i próbami przeniesienia metod działalności z innego typu organizacji. Konieczne było jedynie uwzględnienie zgłoszonych wniosków i korekt związanych ze zmianą składu osobowego. Niezbędne jest także przestrzeganie statutu, realizowanie zakresów swoich obowiązków i nieprzekraczanie zakresów swoich uprawnień. Wówczas unikniemy niepotrzebnych zatargów i zbędnych dyskusji.

W poprzedniej kadencji szeroko pojętą współpracą z poszczególnymi wydziałami Uniwersytetu i samorządem zajmowali się wiceprezesi Zarządu pracujący w Kortowie. Na tę kadencję do współpracy w Prezydium zaproszone zostały osoby działające dawniej w organizacjach młodzieżowych a później pełniące wysokie stanowiskach i odpowiedzialne funkcje, a więc dysponujące potencjałem, który powinien zaimponować wielu młodym osobom i skłonić ich do wstąpienia do Stowarzyszenia Absolwentów, gdyż jest to jednym z głównych priorytetów. Przydzielono im obowiązki po osobach, które pełniły takie same funkcje w poprzednim roku. Po odbytym 18 lutego Walnym Zebraniu uzupełniono także zadania zamieszkałych w Olsztynie członków zarządu o zgłoszone wnioski. Dwaj nowi wiceprezesi przejma obowiązki po tych którzy nie zostali wybrani. Wiceprezes dr Leon Szeląg po prof. dr. hab. Józefie Tworkowskim, a wiceprezes Jerzy Pantak po Lechu Kryszałowiczu, natomiast dr Krzysztof Łożyński będzie kontynuował swoje zadania jako członek Zarządu.

Plan Pracy Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów UWM na rok 2024.

Bolesław Pilarek – kierowanie pracami zarządu, współpraca z władzami i jednostkami Uniwersytetu oraz władzami i województwa i miasta, klubami reprezentowanie Stowarzyszenia oraz dbanie i utrwalanie dziedzictwa i dobrego wizerunku Uniwersytetu, Stowarzyszenia Absolwentów i ich poprzedników. (m. in. poprzez redagowanie „5 plus X”, strony internetowej i pisanie publikacji).

Przygotowanie projektu obchodów jubileuszu Stowarzyszenia Absolwentów UWM, między innymi przygotowanie dwóch kolejnych numerów „5 plus X” poświęconych wyborom Władz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz jubileuszu Fundacji im. M. Oczapowskiego, załatwienie spraw związanych z posadzeniem dębu pamięci, przygotowanie zebrania i koncertu.

Prof. zw. dr hab. Jerzy Strzeżek, dr h.c – wiceprezes Zarządu, wchodzi w skład Zespołu do spraw współpracy z władzami Uniwersytetu. W jego skład zostali powołani: dr Janusz Lorenz, wiceprezes, prof. dr hab., dr h.c. Adam Zięcik, prof. dr hab. Józef Tworkowski, dr hab. Jan Kopytowski, mgr inż. Stanisław Bawoł.

Wiceprezes dr Janusz Lorenz – współpraca z jednostkami działającymi na rzecz organizacji pozarządowych i pozyskiwanie środków dla Stowarzyszenia Absolwentów. Wchodzi w skład Zespołu do spraw współpracy z Władzami Uniwersytetu. Wspólnie z mgr. inż. Remigiuszem Dobkowskim przygotują projekt współpracy w tej dziedzinie z władzami Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i firmami, które zechcą nawiązać z nami współpracę.

Do priorytetowych zadań dwóch wiceprezesów dr. inż. Leona Szeląga i mgr. inż. Jerzego Pantaka należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień.

Wiceprezes dr inż. Leon Szeląg – współpraca z: -Wydziałem Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Wydziałem Biologii i Biotechnologii; Wydziałem Medycyny Weterynaryjnej; Wydziałem Nauki o Żywności; Wydziałem Nauk o Środowisku; Wydziałem Nauk Technicznych. Do priorytetowych zadań wiceprezesa dr. inż. Leona Szeląga należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień. Tę działalność prowadzi w porozumieniu z prof. dr. hab. Józefem Tworkowskim.

Wiceprezes red. Jerzy Pantak – współpraca z: Wydziałem Bioinżynierii Zwierząt; Wydziałem Nauk Medycznych; Wydziałem Nauk Ekonomicznych; Wydziałem Geodezji, Inżynierii Przestrzennej i Budownictwa; Wydziałem Matematyki i Informatyki. Do priorytetowych zadań wiceprezesa mgr. inż. Jerzego Pantaka należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień. Tę działalność prowadzi w porozumieniu z prof. dr. hab. Józefem Tworkowskim.

Dr Krzysztof Łożyński – współpraca z: -Wydziałem Humanistycznym; Wydziałem Nauk Społecznych; Wydziałem Prawa i Administracji, Wydziałem Sztuki oraz Olsztyńskim Towarzystwem Przyjaźni Polsko – Węgierskiej im. biskupa Andrzeja Batorego. Do priorytetowych zadań dr. Krzysztofa Łożyńskiego należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień. Tę działalność prowadzi w porozumieniu z prof. dr. hab. Józefem Tworkowskim.

Sekretarz mgr inż. Maria Bentkowska - sprawy organizacyjne, w tym prowadzenie pełnej dokumentacji, protokołów z posiedzeń zarządu i prezydium, uchwał, wpisanych do księgi protokołów (wymóg statutowy); ewidencjonowanie członków zwyczajnych, osób odznaczonych: analizowanie płacenia składek i wnioskowanie o skreślanie itp. Sekretarz ściśle współpracuje z mgr inż. Ewą Bednarską.

Skarbnik Agnieszka Szulichewidencjonuje na bieżąco opłacanie składek członkowskich. Od strony formalno-finansowej podpisuje faktury (zlecenia, umowy). Akceptuje merytorycznie prezes lub zastępca, wzgl. sekretarz; Odpowiada za poprawność zapisów finansowych Stowarzyszenia; Przygotowuje roczne dokumenty finansowe – bilans i rachunek zysków i strat, sprawozdanie finansowe oraz informację dodatkową dla Ministra Finansów i Ministerstwa Sprawiedliwości; Zajmuje się przygotowaniem dokumentów dotyczących zmian osobowych we władzach zarządu i zmianami statutu – Krajowy Rejestr Sądowy; Co kwartał informuje prezesa o stanie finansów Stowarzyszenia (wpływy, wydatki). Współredaguje stronę internetową Stowarzyszenia. Z uwagi na posiadane kwalifikacje księgowej, prowadzi odpłatnie (umowa o dzieło) księgowość finansową Stowarzyszenia.

W związku z wyborem mgr inż. Marii Bentkowskiej na funkcję sekretarza na kierownika Wydziału Kultury i Sportu powołano mgr. inż. Przemysława Zielińskiego. Natomiast opiekunem artystycznym Galerii Stowarzyszenia Absolwentów pozostaje dr Bentkowską-Hlebowicz.

Struktura działalności Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

Prezydium.

1. Dr inż. Bolesław Pilarek

2. Prof. dr hab. Jerzy Strzeżek, dr h.c. wiceprezes

3. Dr inż. Janusz Lorenz, wiceprezes

4. Mgr inż. Jerzy Pantak, wiceprezes

5 Dr inż. Leon Szeląg, wiceprezes

6. Mgr inż. Maria Bentkowska, sekretarz

7. Mgr inż. Agnieszka Szulich, skarbnik

 

1. Zespół ds. współpracy z władzami uczelni:

- prof. dr hab. Adam Zięcik, dr h.c. – przewodniczący

- prof. dr hab. Jerzy Strzeżek, dr h.c.

- prof. dr hab. Józef Tworkowski i dr inż. Eryka Białłowicz – kursy uzupełniające kwalifikacje

- dr hab. Jan Kopytowski, prof. UWM

- dr inż. Janusz Lorenz i mgr inż. Remigiusz Dobkowski – działalność gospodarcza.

 

Zespół przygotuje program współpracy z Uniwersytetem. Natomiast Zespół do spraw do spraw działalności gospodarczej przygotuje szczegółowy progam współpracv. Proszę uwzględnić to, że dochodem Stowarzyszenia są składki członkowskie. Przypominam, że w dotychczas przygotowanych grantach z innymi partnerami wkładem Stowarzyszenia lub Fundacji była wyłącznie praca.

2. Zespół ds. poszukiwania grantów:

- mgr inż. Zdzisław Szczepkowski – przewodniczący

- mgr inż. Andrzej Milkiewicz

- mgr inż. Stanisław Bawoł

Zespół na bieżąco będzie informował Zarząd i Zespół Współpacy z Władzami Uniwersytetu o możliwościach starania się o granty I udzieli ;pomocy przy ich przygotowywaniu.

 

3. Sekretariat Stowarzyszenia Absolwentów UWM – mgr inż. Maria Bentkowska i mgr inż. Ewa Bednarska

4. Mgr Przemysław Zieliński – Kierownik Działu Kultury

5. Turystyka i Fotografia – dr inż. Andrzej Lubecki

6. Opiekun sztandaru- dr Jan Prusik

 

 

 

 

 

Plan pracy Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów

Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie

na rok 2023

Ze względu na nieodwołaną ostatecznie pandemię i niewykluczony kolejny jej nawrót Zarząd Stowarzyszenia Absolwentów zastrzega sobie możliwość zmian w planie pracy włącznie z odwołaniem niektórych imprez, które będą wymuszone restrykcjami sanitarnymi. Ewentualne informacje dotyczące zmian zostaną zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia Absolwentów UWM. Ze względu na pandemię wybory zostały przeniesione na pierwszy kwartał 2023 r.

1. Realizacja zadań statutowych, między innymi poprzez:

- współpracę z władzami uczelni na czele z JM Rektorem prof. dr. hab. Jerzym Przyborowskim i podległymi Mu jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego;

- wydawanie wspólnie z Fundacją im. M. Oczapowskiego czasopisma „5 plus X” oraz redagowanie strony internetowej;

- współdziałanie Samorządem Studenckim;

- współdziałanie z Akademickim Centrum Mediów i Promocji oraz Centrum Kultury Studenckiej;

- ułatwianie studentom starszych roczników zdobywanie kwalifikacji, których nie ma w programach na poszczególnych kierunkach studiów.

2. Wspieranie działalności Klubów regionalnych i branżowych oraz organizowanie wycieczek, integracyjnych spotkanych członków i z ciekawymi ludźmi.

2.1.Funkcjonujący przy Stowarzyszeniu Absolwentów Klub Sympatyków Ziemi Świętokrzyskiej zaplanował zorganizowanie w miesiącach letnich wycieczki do województwa świętokrzyskiego. Zaplanowano także wyjazd prezesa z Bolesława Pilarka i wiceprezesa zarządu Klubu Sympatyków Ziemi Świętokrzyskiej Antoniego Kwaśniewskiego do Kielc i Pińczowa w ramach rewizyty. Współpraca Klubu Sympatyków Ziemi Świętokrzyskiej Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z władzami województwa oraz mieszkańcami woj. świętokrzyskiego, Powiatu oraz Miasta i Gminy Pińczów została zainaugurowana w roku 2018 wizytą wicemarszałka województwa świętokrzyskiego Jana Maćkowiaka na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie i wicemarszałka województwa warmińsko-mazurskiego Mirona Sycza podczas założycielskiego spotkania członków Klubu oraz późniejszym pobytem sekretarza Urzędu Miasta i Gminy w Pińczowie Marcina Kozłowskiego, a także prezesa Koła Kielczan w Warszawie Wiesława Osuchowskiego. W ramach rewizyty do Pińczowa udali się: Bolesław Pilarek, prezes Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie i Antoni Kwaśniewski, wiceprezes Zarządu Klubu Sympatyków Ziemi Świętokrzyskiej Stowarzyszenia Absolwentów UWM.

2.2. Kluby „Kresowiacy” i „Zootechnicy” zaplanowały wspólne spotkania w, między innymi w Katedrach na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt, Majówkę w kaszubskiej chacie, ognisko integracyjne, spotkania w Warmińsko-Mazurskim Ośrodku Doradztwa Rolniczego i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz spotkania z ciekawymi ludźmi, między innymi z prof. dr hab. Romanem Jurkowskim.

2.3. Klub „Pomorze” zaplanował zorganizowanie kilku spotkań w terenie.

2.4. Zarząd Klubu Galeria Stowarzyszenia Absolwentów UWM zaplanowało na ten rok zorganizowanie 11 wystaw.

 

3. Kontynuowanie organizacji obchodów „Dnia Absolwenta”.

4. Wspieranie organizacyjne i finansowe wydawnictw związanych z działalnością absolwentów-członków Stowarzyszenia. Z inicjatywy funkcjonującego przy Stowarzyszeniu Klubu Sympatyków Ziemi Świętokrzyskiej wydaliśmy dwie książki „Kieleckie serca i umysły na Warmii i Mazurach oraz Kielczanie, Warmiacy i Mazurzy, za pieniądze pozyskane w Urzędów Marszałkowskich w Olsztynie i Kielcach. W 2018 r. i 2020 r. Zarząd Klubu Sympatyków Ziemi Świętokrzyskiej na swoim zebraniu zachęcił osoby, które nie wystąpiły w poprzednich książkach, do napisania swoich wspomnień. Może uda się wydać trzecią książkę z tego cyklu.

5. Od kilku lat opracowywana jest książka pod redakcja Bolesława Pilarka pod tytułem „Organizacje absolwenckie w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim i w poprzedzających go uczelniach”. Ze względu na pandemię jej wydanie opóźniono na rok 2023 r.

6. Współdziałanie w organizowaniu przez Fundację jubileuszowych, koleżeńskich zjazdów

absolwentów poszczególnych roczników (wydziałów).

7. Uczestniczenie w inauguracjach pierwszych roczników studentów na Wydziałach i

wręczaniu dyplomów kończącym studia.

8. Promowanie Uniwersytetu i Stowarzyszenia na spotkaniach z maturzystami i studentami

pierwszego roku oraz podczas zjazdów absolwentów.

9. Współpraca z władzami województwa, powiatu i Olsztyna oraz funkcjonującymi w Olsztynie organizacjami, szkołami i zakładami pracy.

10. Współdziałanie z Olsztyńskim Towarzystwem Przyjaźni Polsko-Węgierskiej im. Biskupa

Andrzeja Batorego w zakresie obchodów wydarzeń październik 1956, dotyczy to zwłaszcza

KLUBÓW: „Ziemia Warmińska” i „Olsztyńscy Cieszynianie” oraz „Zootechnicy”.

11. Kontynuowanie współpracy z:

- Warmińsko-Mazurskim Kołem Macierzy Ziemi Cieszyńskiej;

- Instytutem Północnym im. Wojciecha Kętrzyńskiego;

- Towarzystwem Naukowym im. Wojciecha Kętrzyńskiego;

- Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego;

- Artystyczną Rezerwą Twórczą;

- Biblioteką Uniwersytecką (działalność wystawiennicza Klubu Galeria SA UWM)

12. Pomoc prof. dr hab. Tadeusza Krzymowskiego, dr h.c. przy dodruku książki.

Zadania członków Prezydium

Bolesław Pilarek – kierowanie pracami zarządu, współpraca z władzami i jednostkami Uniwersytetu oraz władzami i województwa i miasta, klubami reprezentowanie Stowarzyszenia oraz dbanie i utrwalanie dziedzictwa i dobrego wizerunku Uniwersytetu, Stowarzyszenia Absolwentów i ich poprzedników. (m. in. poprzez redagowanie „5 plus X”, strony internetowej i pisanie publikacji).

Wiceprezes dr Janusz Lorenz. Do wyborów zastępowanie prezesa dr. Bolesława Pilarka i przygotowanie wyborów. W naszym gronie ma największe doświadczenie w pracy w administracji, gdyż był wojewodą i senatorem, dlatego do jego zadań należała współpraca z jednostkami działającymi na rzecz organizacji pozarządowych i pozyskiwanie środków dla Stowarzyszenia Absolwentów. Dr Janusz Lorenz reprezentuje Stowarzyszenia Absolwentów w Prezydium Społecznego Komitetu Budowy Pomnika Hołdu Pruskiego w Olsztynie i w Stowarzyszeniu Rotary Club Olsztyn oraz jest członkiem Zarządu Towarzystwa Naukowego im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Olsztynie. Do priorytetowych zadań pozostałych wiceprezesów należało nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu, prezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień.

Wiceprezes prof. dr. hab. Józef Tworkowski współpraca z: -Wydziałem Kształtowania Środowiska i Rolnictwa; Wydziałem Bioinżynierii Zwierząt; Wydziałem Medycyny Weterynaryjnej; Wydziałem Nauki o Żywności; Wydziałem nauk o Środowisku; -Wydziałem Nauk Technicznych. Organizowanie kursów na dodatkowe uprawnienia.

- Wiceprezes dr Krzysztof Łożyński współpraca z: -Wydziałem Humanistycznym; Wydziałem Nauk Społecznych; Wydziałem Prawa i Administracji, Wydziałem Sztuki oraz Olsztyńskim Towarzystwem Przyjaźni Polsko – Węgierskiej im. biskupa Andrzeja Batorego.

Wiceprezes mgr Lech Kryszałowicz współpraca z: Wydziałem Biologii i Biotechnologii; Wydziałem Nauk Medycznych; Wydziałem Nauk Ekonomicznych; Wydziałem Geodezji, Inżynierii Przestrzennej i Budownictwa; Wydziałem Matematyki i Informatyki

Sekretarz Jan Skamarski: – sprawy organizacyjne, w tym prowadzenie pełnej dokumentacji, protokołów z posiedzeń zarządu i prezydium, uchwał, wpisanych do księgi protokołów (wymóg statutowy); ewidencjonowanie członków zwyczajnych, osób odznaczonych: analizowanie płacenia składek i wnioskowanie o skreślanie itp.

Skarbnik Agnieszka Szulich – ewidencjonuje na bieżąco opłacanie składek członkowskich. Wspólnie z sekretarzem, raz w roku, członkom zalegającym 2 lata ze składkami wysyłają przypomnienia (I i II) o potrzebie uregulowania składki; Opracowuje (aktualizuje) i wdraża stosowny blankiet na wpłaty składek, odpowiadający wymogom banku (poczty), także dotyczący wpłat drogą elektroniczną; Od strony formalno-finansowej podpisuje faktury (zlecenia, umowy). Akceptuje merytorycznie prezes lub zastępca, wzgl. sekretarz; Odpowiada za poprawność zapisów i sprawozdań finansowych Stowarzyszenia; Składa sprawozdanie finansowe przewidziane przez prawo fiskalne (Ministra Finansów) i roczne Stowarzyszenia; Co kwartał informuje prezesa o stanie finansów Stowarzyszenia (wpływy, wydatki). Z uwagi na posiadane kwalifikacje księgowej, prowadzi odpłatnie (umowa o dzieło) księgowość

finansową Stowarzyszenia.

Zarząd powołał Wydział Kultury, którym kieruje mgr inż. Maria Bentkowska. Natomiast na

opiekuna artystycznego Galerii Stowarzyszenia Absolwentów powołano dr Bentkowską -

Hlebowicz.

Zakresy obowiązków członków prezydium po wyborach 18 lutego 2023 r.

Bolesław Pilarek – kierowanie pracami zarządu, udział w pracach zespołów tematycznych, współpraca z władzami i jednostkami Uniwersytetu oraz władzami województwa i miasta, klubami, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz dbanie i utrwalanie dziedzictwa i dobrego wizerunku Uniwersytetu, Stowarzyszenia Absolwentów i ich poprzedników. (m. in. poprzez redagowanie „5 plus X”, strony internetowej i pisanie publikacji).

Prof. zw. dr hab. Jerzy Strzeżek, dr h.c – I zastępca. Zastępuje prezesa i wchodzi w skład Zespołu do spraw współpracy z władzami Uniwersytetu. Sprawy zlecone przez prezesa.

Wiceprezes dr Janusz Lorenz – współpraca z jednostkami działającymi na rzecz organizacji pozarządowych i pozyskiwanie środków dla Stowarzyszenia Absolwentów.  Wchodzi w skład Zespołu do spraw współpracy z władzami Uniwersytetu. Wspólnie z mgr. inż. Remigiuszem Dobkowskim przygotują projekt współpracy w sprawach ekonomicznych i socjalnych z władzami Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i firmami, które zechcą nawiązać z nami współpracę. Sprawy zlecone przez prezesa.

Wiceprezes dr inż. Leon Szeląg – współpraca z: Wydziałem Biologii i Biotechnologii Wydziałem   Rolnictwa i Leśnictwa; Wydziałem Medycyny Weterynaryjnej; Wydziałem Nauki o Żywności i Wydziałem Nauk Technicznych. Do priorytetowych zadań wiceprezesa dr. inż. Leona Szeląga należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla  zainteresowanych zdobyciem uprawnień. Tę działalność prowadzi w porozumieniu z prof. dr. hab. Józefem Tworkowskim. Sprawy zlecone przez prezesa.

Wiceprezes red. Jerzy Pantak współpraca z: Wydziałem Bioinżynierii Zwierząt; Wydziałem Nauk Medycznych; Wydziałem Nauk Ekonomicznych; Wydziałem Geodezji, Inżynierii Przestrzennej i Budownictwa; Wydziałem Matematyki i Informatyki. Do priorytetowych zadań wiceprezesa mgr. inż. Jerzego Pantaka należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień. Tę działalność prowadzi w porozumieniu z prof. dr. hab. Józefem Tworkowskim. Sprawy zlecone przez prezesa.

Sekretarz mgr inż. Maria Bentkowska - sprawy organizacyjne, w tym prowadzenie pełnej dokumentacji, protokołów z posiedzeń zarządu i prezydium, uchwał, wpisanych do księgi protokołów (wymóg statutowy); ewidencjonowanie członków zwyczajnych, osób odznaczonych: analizowanie płacenia składek i wnioskowanie o skreślanie itp. Sekretarz ściśle współpracuje z mgr inż. Ewą Bednarską. Sprawy zlecone przez prezesa.

Skarbnik Agnieszka Szulich – ewidencjonuje na bieżąco opłacanie składek członkowskich. Od strony formalno-finansowej podpisuje faktury (zlecenia, umowy). Akceptuje merytorycznie prezes lub zastępca, wzgl. sekretarz; Odpowiada za poprawność zapisów finansowych Stowarzyszenia; Przygotowuje roczne dokumenty finansowe – bilans i rachunek zysków i strat, sprawozdanie finansowe i informację dodatkową dla Ministra Finansów i Ministerstwa Sprawiedliwości; Zajmuje się przygotowaniem dokumentów dotyczących zmian osobowych we władzach zarządu i zmianami statutu – KRS; Co kwartał informuje prezesa o stanie finansów Stowarzyszenia (wpływy, wydatki). Współredaguje stronę internetową Stowarzyszenia. Z uwagi na posiadane kwalifikacje księgowej, prowadzi odpłatnie (umowa o dzieło) księgowość finansową Stowarzyszenia.  Sprawy zlecone przez prezesa.

W związku z powierzeniem mgr inż. Marii Bentkowskiej obowiązków sekretarza na kierownika Wydziału Kultury i Sportu powołano mgr. inż. Przemysława Zielińskiego.  Natomiast opiekunem artystycznym Galerii Stowarzyszenia Absolwentów pozostaje dr Bentkowską-Hlebowicz.

Struktura działalności poszerzonego Prezydium Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Prezydium.

1 Dr inż. Bolesław Pilarek

2. Prof. dr hab. Jerzy Strzeżek, dr h.c. I wiceprezes

3. Dr inż. Janusz Lorenz, wiceprezes

4. Mgr inż. Jerzy Pantak, wiceprezes

5 Dr inż.  Leon Szeląg, wiceprezes

6. Mgr inż. Maria Bentkowska, sekretarz

7. Mgr inż. Agnieszka Szulich, skarbnik

1. Zespół ds. współpracy z władzami uczelni:

- prof. dr hab. Adam Zięcik, dr h.c. – przewodniczący

- prof. dr hab. Jerzy Strzeżek, dr h.c.

- prof. dr hab. Józef Tworkowski i dr inż. Eryka Białłowicz – kursy uzupełniające kwalifikacje

- dr hab. Jan Kopytowski, prof. UWM

-dr inż. Bolesław Pilarek

-dr inż. Janusz Lorenz i mgr inż. Remigiusz Dobkowski – działalność gospodarcza.

 

Zespół przygotuje program współpracy z Uniwersytetem Natomiast Zespół do spraw działalności gospodarczej przygotuje szczegółowy program współpracy z Uniwersytetem i innymi współpartnerami. Proszę uwzględnić to, że dochodem Stowarzyszenia są składki członkowskie. Przypominam, że w dotychczas przygotowanych grantach z innymi partnerami wkładem Stowarzyszenia lub Fundacji była wyłącznie praca. Dotyczy to między innymi: wielokrotnie organizowanych Dni Nauki I Sztuki, Studenckiego Wielosztuku Kulturalnego, Koncertów w Ratuszu, Kortowie I Muzeum Warmii I Mazur). Wypada dodać, że wielokrotnie pozyskiwaliśmy pieniądze z zewnątrz na wydawanie książek.

2. Zespół ds. poszukiwania grantów:

- mgr inż. Zdzisław Szczepkowski – przewodniczący

- mgr inż. Andrzej Milkiewicz

Zespół na bieżąco będzie informował Zarząd i Zespół ds. Współpracy z Władzami Uniwersytetu o możliwościach starania się o granty i udzieli pomocy przy ich przygotowywaniu.

3. Dr Krzysztof Łożyński pełnomocnik prezydium ds.  współpracy z: Wydziałem Humanistycznym; Wydziałem Nauk Społecznych; Wydziałem Prawa i Administracji, Wydziałem Sztuki oraz Olsztyńskim Towarzystwem Przyjaźni Polsko–Węgierskiej im. biskupa  Andrzeja Batorego. Do jego priorytetowych zadań należy nawiązanie długofalowej, kompleksowej współpracy z kierownictwami wydziałów Uniwersytetu i samorządu studenckiego, reprezentowanie Stowarzyszenia oraz organizowanie spotkań absolwentów ze studentami, a także szkoleń i kursów dla zainteresowanych zdobyciem uprawnień. Tę działalność prowadzi w porozumieniu z prof. dr. hab. Józefem Tworkowskim. Sprawy zlecone przez prezesa

4. Sekretariat Stowarzyszenia Absolwentów UWM – mgr inż. Maria Bentkowska i mgr inż. Ewa Bednarska

5. Kierownik Działu Kultury i Sportu -Mgr Przemysław Zieliński

6. Turystyka i Fotografia – dr inż. Andrzej Lubecki

7. Opiekun sztandaru – dr Jan Prusik

Z prawnego punktu widzenia Stowarzyszenie i Fundacja są osobnymi organizacjami, ale łączy je wspólny cel, jakim jest działalność na rzecz Uniwersytetu i Stowarzyszenia oraz integracja absolwentów. W Uniwersytecie funkcjonują na prawach gości. Obie organizacje połączone są unią personalną, co przy wzajemnym szanowaniu obowiązków i kompetencji ułatwia funkcjonowanie. Z tego względu na wniosek ówczesnego prezesa prof. Andrzeja Farugi obecni na przedostatnim walnym zebraniu podjęli stanowisko skierowane do Rady i Zarządu Fundacji, w sprawie rezerwy finansowej. Członkowie Stowarzyszenia zebrani na Walnym Zgromadzeniu, w dniu 22 kwietnia 2017 roku, doceniają olbrzymią rolę absolwenckiego czasopisma „5 plus X” w zacieśnianiu więzi między absolwentami a uczelnią macierzystą…

Zwracamy się do Zarządu i Rady Fundacji, wydawcy czasopisma „5 plus X”, o m.in.

wydzielenie z rezerwy finansowej Fundacji odpowiedniej kwoty pieniężnej, zabezpieczającej ciągłość publikacji co najmniej w perspektywie 10-15 lat. Czasopismo stowarzyszenia „5 plus X” jest jedynym tego typu kwartalnikiem w Polsce. W minionych 30 latach Stowarzyszenie wspólnie z powołaną Fundacją im. M. Oczapowskiego utworzyło pomost łączący absolwentów z macierzystą uczelnią. Jako jedyni w kraju wydajemy czasopismo, redagujemy stronę internetową i wydajemy książki, organizujemy zjazdy absolwentów poszczególnych roczników studiów, prowadzimy stronę internetową. Zorganizowaliśmy Promenadę Absolwentów, posadziliśmy 5 Dębów Pamięci i zainstalowaliśmy przed nimi stosowne tablice. Podejmujemy różne działalności zarobkowe itp. Wspólnie z uczelnią przez wiele lat wygrywaliśmy ogłoszone przez Urząd Miasta Olsztyn programy dotyczące DNI NAUKI.

Prezes Zarządu

Stowarzyszenia Absolwentów UWM

Dr inż. Bolesław Pilarek

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiany w Stowarzyszeniu Absolwentów UWM

30 listopada 2010 roku odbyło się ostatnie w tej kadencji posiedzenie Rady Fundacji im. Oczapowskiego, któremu przewodniczył prof. dr hab. Stefan Smoczyński. W posiedzeniu tym uczestniczyli także prezes i wiceprezesi Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów UWM oraz zarząd fundacji. W dyskusji głos zabrali prezes zarządu fundacji mgr Kazimierz Rodek oraz członkowie rady fundacji.

Ze względu na przejście na emeryturą przyjęto rezygnację mgr Kazimierza Rodka z funkcji prezesa zarządu i powierzono tę funkcję z dniem 1 stycznia 2011 roku dotychczasowemu wieloletniemu społecznemu wiceprezesowi dr Bolesławowi Pilarkowi. Prezes zarządu stowarzyszenia prof. Andrzej Faruga oraz dotychczasowy przewodniczący rady prof. Stefan Smoczyński uroczyście podziękowali członkom rady i prezesowi zarządu za ich dotychczasową pracę i wręczyli im stosowne laury. Zarząd stowarzyszenia 3 grudnia powołał nową Radę Fundacji im. M. Oczapowskiego w składzie: inż. Ryszard Głodkowski (specjalista księgowości), mgr inż. Zygmunt Kiersz, (dyrektor Warmińsko-Mazurskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Olsztynie), prof. dr hab. Henryk Lelusz (kierownik Katedry Rachunkowości UWM), dr inż. Janusz Lorenz (b. wojewoda i senator RP, przewoniczący rady nadzorczej WM Specjalnej Strefy Ekonomicznej), prof. dr hab. Tadeusz Rawa (prorektor UWM)  i mgr Wojciech Wacewicz (dyrektor Ośrodka Rzeczoznawstwa i Doradztwa SITR w Olsztynie). Przewodniczącym został dr inż. Janusz Lorenz, wiceprzewodniczącymi inż. Ryszard Głodkowski. Zarząd pozytywnie zaopiniował zmiany w Statucie Sto­warzyszenia Absolwentów UWM, dotyczące między innymi powoływania klubów branżowych w miejsce sekcji branżowych oraz obowiązku zwoływania zebrań zarządu 2 razy w roku, zamiast co kwartał.

Zarząd zatwierdził plan pracy i preliminarz budżetowy SA UWM na rok 2011 oraz informację o realizacji zadań zaplanowanych na rok 2010. O tej działalności infor­mowaliśmy na bieżąco na łamach czasopisma „5plusX”.

Zarząd przyjął rezygnację mgr K. Rodka z funkcji skarb­nika Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów UWM.

3 grudnia 2010 roku odbyło się również Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Absolwen­tów UWM, na którym przyjęto przedstawione wcześniej zmiany w statutach stowarzyszenia i fundacji. Po zatwierdzeniu przez KRS, oba statuty zostaną w całości umieszczone na stronie internetowej: www.uwm.edu.pl /stowarzyszenie.

Podczas Walnego Zebrania Stowarzyszenia Absolwen­tów UWM wręczono prof. zw. dr. hab. Jerzemu Strzeżkowi, dr. h.c., byłemu rektorowi ART i inicjatorowi powołania Stowarzyszenia Absolwentów ART, akt nadania tytułu Członka Honorowego Stowarzyszenia Absolwentów UWM. Laury dziękczynne Stowarzysze­nia Absolwentów UWM wręczono prof. Jerzemu Strzeżkowi, dr Kazimierzowi Hoppe, dr Janowi Prusikowi i prof. Januszowi Guziurowi. Ustępującego prezesa mgr Kazimierza Rodka uhonorowano laurem i obra­zem, dr Bolesława Pilarka wyróżniono statuetką „Pri­mus Inter Pares”. Prorektor prof. Tadeusz Rawa 5 osobom wręczył pamiątkowe książki.

Z uwagi na duże opady śniegu, na zebranie nie doje­chali koledzy z Klubu regionalnego „Pomorze”. Z tego też względu nie wręczono dr  Tadeuszowi Fiszbachowi „Złotego Lauru UWM”, dr Januszowi Krzyczyńskiemu – „Medalu 60-lecia Wydziału Bioinżynierii Zwierząt UWM”. Gratulujemy i żałujemy, że koledzy nie dotarli do Kortowa. W związku z rezygnacją 4 kolegów z zarządu, w ich miejsce powołano: inż. Ryszarda Głodkowskiego, dr Jakuba Szczerbowskiego (prawnik), dr Krzysztofa Łożyńskiego (historyk) i mgr Karolinę Wojciechowską ( ekonomistka). W ten sposób m.in. obniżono średnią wieku zarządu.

Z okazji 125-lecia powstania Macierzy Szkolnej dla Księstwa Cieszyńskiego (obecnie MZC) prezes Koła MZC prof. Janusz Guziur i prezes stowarzyszenia prof. Andrzej Faruga wręczyli profesorowi Stanisławowi Achremczykowi Laur Macierzy Ziemi MZC, przyznany przez ZG w uznaniu jego zasług.

Ks. dr Julian Żołnierkiewicz (Honorowy Członek Stowa­rzyszenia) złożył uczestnikom spotkania okoliczno­ściowe życzenia świąteczne i przełamał się opłatkiem, wspominając także kolegów z Pomorza.

Miło jest nam przekazać koleżankom i kolegom informa­cję, iż kolejne dwa wydziały – Bioinżynierii Zwierząt oraz Kształtowania Środowiska i Rolnictwa, dokonały odsłonięcia jubileuszowych tablic okolicznościowych umieszczonych na głazach w Alei Wydziałów przy Pro­menadzie Absolwentów UWM.

Zarząd dziękuje Absolwentom za wspieranie naszej działalności, zwłaszcza przez bieżące uisz­czanie składek członkowskich, na co liczymy także w 2011 roku.

prof. Andrzej Faruga

prezes Zarządu Stowarzyszenia

Grudzień, 2010 r.

Od 25 maja 2018 r. zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych (RODO). W związku z tym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Stowarzyszeniu Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Jak przetwarzamy dane osobowe?

Administratorem Państwa danych, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystane Państwa dane osobowe jest Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z siedzibą przy ul. Heweliusza 14, 10-724 Olsztyn, pok. 107. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych można uzyskać pod adresem mailowym: stowarzyszenie.absolwentow@uwm.edu.pl lub adresem pocztowym: Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie 10-724 Olsztyn, ul. Heweliusza 14 pok. 107 na pisemny wniosek.

Skąd mamy Państwa dane?

Państwa dane otrzymaliśmy na wypełnionej i złożonej przez Państwa Deklaracji Członkowskiej Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie dostarczonej osobiście, drogą mailową lub pocztową. Dane, które przetwarzamy to: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, kierunek i rok ukończenia studiów, adres e-mail i nr telefonu.

W jakim celu wykorzystujemy Państwa dane osobowe?

Przetwarzamy Państwa dane w celu:

- organizowania nowych Klubów regionalnych i branżowych Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie lub pracy Klubów dotychczas działających;

- wysyłania zaproszeń na spotkania organizowane przez Prezydium, Zarząd i Kluby Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie;

- wysyłania czasopisma absolwentów „5 plus X”.

Komu udostępniamy Państwa dane osobowe?

Państwa dane udostępniamy Fundacji im. M. Oczapowskiego, podmiotowi odpowiedzialnemu za redagowanie, edycję, druk, wysyłkę czasopisma absolwentów „5 plus X” oraz pokrywanie wszystkich kosztów związanych z ww. działalnością.

Jak i przez jaki czas przechowujemy Państwa dane osobowe?

Państwa dane w wersji papierowej przechowujemy bez ograniczenia czasowego w archiwum Stowarzyszenia Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, a wersji elektronicznej do momentu wypowiedzenia członkostwa w Stowarzyszeniu Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Czy Państwa dane trafią poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?

Państwa dane nie trafią poza EOG (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

Przysługujące Państwu uprawnienia.

Mogą Państwo złożyć do nas pisemny wniosek lub wysłać wiadomość z podanego w deklaracji konta e-mailowego (dotyczący danych osobowych) o:

1) sprostowanie (poprawienie) danych;

2) usunięcie danych przetwarzanych bezpodstawnie;;

3) ograniczenie przetwarzania;

4) dostęp do danych (o informację o przetwarzanych przez nas danych oraz o kopię danych);

5) przeniesienie danych.

 

Plan pracy na 2022 r.

Plan pracy na 2021 r.

Plan pracy na 2020 r.

Plan pracy na 2019 r.

 

Plan pracy

Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów UWM

na 2013 r.

 

  1. Przygotowanie sprawozdawczo-wyborczego Walnego Zebrania Członków
  2. Wspieranie działalności Klubów regionalnych i branżowych.
  3. Kontynuowanie organizacji obchodów „Dnia Absolwenta” w dniu 14 września 2013 r. połączonego z „Festiwalem Serów” organizowanym przez Wydział Nauki o Żywności. Odsłonięcie tablicy poświęconej prof. M. Gotowcowi pierwszemu Rektorowi, przy Auli im. prof. M. Gotowca (wspólny wniosek Macierzy i Stowarzyszenia).
  4. Wspieranie organizacyjne i finansowe wydawnictw związanych z działalnością absolwentów-członków Stowarzyszenia.
  5. Opracowanie i wydanie kolejnej publikacji książkowej pt.: „Olsztyn Uniwersytecki – historia, wspomnienia i refleksje”, przy wsparciu finansowym Fundacji im. M. Oczapowskiego.
  6. Wydanie skróconej wersji angielsko-niemieckiej książki „Spacerkiem po Kortowie…”, przy wsparciu finansowym Fundacji im. M. Oczapowskiego (styczeń 2013 r.)
  7. Wydanie drukiem pracy magisterskiej o historii Stowarzyszenia.
  8. Kontynuacja organizacji wystaw malarskich autorstwa absolwentów UWM.
  9. Organizowanie Klubów Regionalnych i Branżowych.
  10. Kontynuowanie współpracy z:

- Samorządem Studenckim,

- Akademickim Centrum Mediów i Promocji oraz Centrum Kultury Studenckiej,

- Warmińsko-Mazurskim Kołem Macierzy Ziemi Cieszyńskiej,

- Ośrodkiem Badań Naukowych im. Kętrzyńskiego,

- Warmińsko-Mazurskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego.

  1. Bieżące prowadzenie strony internetowej Stowarzyszenia.
  2. Kontynuacja zagospodarowania „Promenady Absolwentów” zgodnie z przyjętą koncepcją i możliwościami finansowymi.
  3. Inicjowanie i współdziałanie w organizowaniu przez Fundację jubileuszowych, koleżeńskich zjazdów absolwentów poszczególnych roczników (wydziałów).
  4. Uczestniczyć w Inauguracjach pierwszych roczników studentów na Wydziałach i wręczaniu dyplomów kończącym studia.
  5. Kontynuowanie współpracy z J.M. Rektorem w sprawach dotyczących Izby Tradycji UWM i Galerii Uniwersyteckiej.
  6. Współdziałanie z Olsztyńskim Towarzystwem Przyjaźni Polsko-Węgierskiej im. Biskupa Andrzeja Batorego w zakresie obchodów wydarzeń październik 1956, dotyczy to zwłaszcza KLUBÓW: „Ziemia Warmińska” i „Olsztyńscy Cieszynianie” oraz „Zootechnicy”
  7. Podjąć próbę pozyskania członków wspierających Stowarzyszenie (propozycja dokumentu + regulamin)
  8. Zjednanie co najmniej 50 nowych członków stowarzyszenia.

 

prof. Andrzej Faruga

prezes Zarządu Stowarzyszenia

Grudzień, 2012 r.

 

Deklaracja członkowska najnowsza

Statut Stowarzyszenia – Statut SA UWM 22.04.2017