• Facebook

Sprawozdanie z marcowej konferencji

Posted by admin Kwiecień - 8 - 2014 0 Comment

Sprawozdanie z Konferencji zorganizowanej 12 marca 2014 r. z okazji Światowego Dnia Konsumenta przez Koło Naukowe Ochrony Praw Konsumenta działające na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

W dniu 12 marca 2014 roku z okazji Światowego Dnia Konsumenta na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego odbyła się Konferencja naukowa zorganizowana przez Koło Naukowe Ochrony Praw Konsumenta i Katedrę Prawa Gospodarczego we współpracy z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów Panią Jadwigą Urbańską.

Konferencja odbyła się pod patronatem Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Rektora UWM oraz Prezydenta Miasta Olsztyna. Przewodnim tematem konferencji była Ochrona konsumenta we współczesnym świecie mediów. Konferencja skłoniła do dyskusji na temat aktualny i ważny, dali temu wyraz licznie przybyli do Olsztyna z całej Polski przedstawiciele świata nauki i studenci.

Gośćmi Konferencji, a zarazem wiodącymi prelegentami w Światowym Dniu Konsumenta na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim byli: Pani Jadwiga Urbańska Miejski Rzecznik Konsumenta oraz przedstawiciel Policji Pan nadkom. Leszek Róziecki z Wydziału do walki z przestępczością gospodarczą z Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie, zajmujący się przede wszystkim problematyką przestępstw z zakresu własności intelektualnej i Internetu.

W konferencji wzięli udział przedstawiciele siedmiu ośrodków akademickich z całej Polski. Prelegenci reprezentowali Uniwersytety: Uniwersytet Łódzki, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet w Białymstoku, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Warmińsko- Mazurski w Olsztynie oraz Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Konferencja była adresowana do pracowników, studentów UWM oraz wszystkich zainteresowanych problematyką ochrony konsumenta w mediach.

Problemami poruszanymi na konferencji były przede wszystkim aktualne zagadnienia ochrony konsumenta dotyczące: mediów społecznościowych jako narzędzia dotarcia do konsumenta, prawa do prywatności informacyjnej konsumenta, niebezpieczeństwa produktów medialnych, zagubienia konsumenta w świecie mediów, ochrony konsumenta przed przestępczością w Internecie oraz innych problemów, poszerzających konferencyjną tematykę.

Podczas konferencji została przeprowadzona długo oczekiwana promocja książki Ochrona konsumenta w prawie polskim i Unii Europejskiej, która została wydana po Konferencji Konsument w świecie reklamy w 2013 r. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło wydawnictwo CH Beck.

Uczestnicy Konferencji mogli zapoznać się z publikacjami wydawnictwa dzięki Ambasadorce – Joannie Szydłowskiej z III roku prawa na UWM w Olsztynie. Konferencja została także zauważona w lokalnych mediach, które relację z obrad przedstawiły na łamach radia Olsztyn i telewizji regionalnej TVP Olsztyn. Zaangażowanie mediów umożliwiło dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Dziś niewielu z konsumentów zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw z jakimi wiąże się korzystanie z mediów a w szczególności z Internetu, w którym nie jesteśmy ani anonimowi ani bezpieczni pomimo tego, że korzystamy z niego siedząc wygodnie w fotelu. Nad całością przedsięwzięcia czuwali wszyscy członkowie Koła Naukowego Ochrony Praw Konsumenta, który uczestniczyli w organizacji konferencji a także naukowo angażowali się wygłaszając referaty.

Bogactwo przygotowanych tematów pokazało jak szerokim i interesującym tematem badawczym jest problematyka ochrony praw konsumenta we współczesnych mediach. Konferencję zakończyła dyskusja merytoryczna dotycząca ochrony konsumenta. Była to już czwarta konferencja z cyklu spotkań naukowych poświęconych ochronie praw konsumentów zorganizowana przez Koło Naukowe Ochrony Praw Konsumenta.

Galeria zdjęć z konferencji