Wsparcie informatyczne i techniczne

  • prowadzenie spraw związanych z eksploatacją, konserwacją i remontami urządzeń teletechnicznych znajdujących się w obiektach Uniwersytetu,
  • prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem flotą telefonii komórkowej na Uniwersytecie,
  • prowadzenie spraw związanych z eksploatacją, konserwacją i remontami systemów bezpieczeństwa CCTV, KD, SSWiN znajdujących się na terenie i w obiektach Uniwersytetu,
  • nadzór procesu instalacji w budynkach, konserwacji i remontów sieci teleinformatycznych i systemów bezpieczeństwa  oraz ustalanie z użytkownikami harmonogramu prac,
  • zgłaszanie właściwej jednostce organizacyjnej potrzeby w zakresie dokumentacji projektowo-kosztorysowej,
  • opracowywanie planów rozbudowy sieci teleinformatycznych i systemów bezpieczeństwa,
  • przeprowadzanie okresowych kontroli stanu technicznego urządzeń i sprzętu będącego użytkowaniu jednostek organizacyjnych Uniwersytetu,
  • współpraca z operatorami i urzędami telekomunikacyjnymi,
  • opracowywanie spisów telefonicznych Uniwersytetu i prowadzenie internetowej bazy telefonicznej,
  • nadzór nad rozbudową rozdzielczej sieci telefonicznej w obiektach Uniwersytetu,
  • informowanie o wprowadzeniu do eksploatacji nowych urządzeń telekomunikacyjnych,
  • nadzór nad taryfikacją i wprowadzeniem uprawnień abonenckich,
  • wykonywanie raportów bilingowych dla telefonii mobilnej i stacjonarnej z podziałem na poszczególne jednostki organizacyjne Uniwersytetu.
  • realizacja zadań związanych z budową, eksploatacją i zarządzaniem Siecią Miejską,
  • wykonywanie zaleceń zarządzającego Siecią Miejską,
  • planowanie rozwoju, przedstawianie inicjatyw rozbudowy Sieci Miejskiej, budowy nowych odcinków oraz zakupu obsługujących ich urządzeń,
  • nadzór techniczny i merytoryczny nad realizacją inwestycji budowlanych w Sieci Miejskiej,
  • nadzór nad prawidłową eksploatacją Sieci Miejskiej, w tym elementami tej sieci umieszczonymi w jednostce wiodącej,
  • wykonywanie zadań operacyjnych związanych z administracją, eksploatacją, utrzymaniem ruchu i diagnostyką urządzeń oraz okablowania Sieci Miejskiej,
  • administrowanie urządzeniami i zasobami Sieci Miejskiej,
  • zarządzanie adresacją w Sieci Miejskiej, przydzielanie adresacji sieciom lokalnym,
  • prowadzenie rozliczeń finansowych użytych zasobów Sieci Miejskiej,
  • utrzymywanie bieżących kontaktów z administratorami sieci lokalnych podłączonych do Sieci Miejskiej,
  • planowanie i wykonywanie prac związanych z udostępnianiem i poszerzaniem oferty usług sieciowych w Sieci Miejskiej,
  • przyjmowanie i opiniowanie wniosków o przyłączenie sieci lokalnych do Sieci Miejskiej, podłączanie sieci lokalnych nowych użytkowników,
  • współpraca z jednostkami uczelni odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo teleinformatyczne,
  • zarządzanie serwerami usług sieciowych w tym utrzymywanie usług DNS, serwerów pocztowych, serwerów www, znajdujących się w zarządzaniu i eksploatacji Miejskiej Sieci,
  • prowadzenie odpłatnych szkoleń i konsultacji,
  • samokształcenie i doskonalenie umiejętności obsługi sieci, zdobywanie certyfikatów technicznych,
  • współpraca naukowa i techniczna z instytucjami zewnętrznymi.
  • naprawy i konserwacje sprzętu komputerowego,
  • asysta użytkowników w zakresie wykorzystania sprzętu IT,
  • instalacje oprogramowania,
  • przygotowanie i dystrybucja sprzętu IT,
  • ekspertyzy i likwidacje sprzętu IT,
  • konfiguracja i utrzymanie sieci komputerowych.
  • utrzymanie i rozwój systemów IT UWM,
  • utrzymanie strony UWM, stron wydziałowych, katedralnych, projektowych UWM,
  • integracja systemów zewnętrznych z oprogramowaniem UWM.
  • zapewnienie pracownikom i studentom Uniwersytetu sprawnego dostępu do krajowych i światowych zasobów sieciowych,
  • udostępnianie oprogramowania i technologii dużych mocy obliczeniowych w celu wspierania badań naukowych i procesu dydaktycznego,
  • administrowanie centrum przetwarzania danych,
  • gromadzenie i udostępnianie środowisku naukowemu specjalistycznego oprogramowania, urządzeń składowania danych,
  • administracja serwerami oraz systemami wspierającymi zarządzanie Uczelnią,
  • administrowanie systemami zarządzania tożsamością i uwierzytelniania pracowników i studentów Uczelni.
  • obsługa Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów (USOS) oraz Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK),
  • obsługa uniwersyteckich systemów wspomagających zarządzanie procesem rekrutacji na studia, tokiem kształcenia i obsługą spraw studenckich,
  • wspieranie obsługi programów, o których mowa w pkt. 1, we wszystkich jednostkach dydaktycznych,
  • prowadzenie działalności edukacyjnej w obszarze informatyki,
  • organizacja i prowadzenie szkoleń,
  • administrowanie platformą do zdalnego nauczania.
  • obsługa procesu zakupów sprzętu, usług IT, usług Wydruku.
  • przygotowanie OPZ,
  • procesowanie przetargów,
  • realizacja zamówień,
  • koordynacja dostaw,
  • przygotowanie i wydawanie sprzęt,
  • zakupy oprogramowania ogólnouczelnianego.
  • obsługa HELPDESK UWM,
  • udział i nadzór nad instalacją, konfiguracją i prawidłowym działaniem systemów centralnych,
  • prowadzenie szkoleń z zakresu systemów centralnych UWM,
  • wsparcie merytoryczne dla wydziałów i jednostek ogólnouczelnianych w zakresie wdrożenia i wykorzystania systemów centralnych UWM.