15 Marca 2024

Wydarzenia


Podczas drugiego wykładu otwartego w ramach „Naukowych śród na UWM” przyjrzymy się… polskim influencerom. W świat internetowych twórców wprowadzi nas dr Katarzyna Andruszkiewicz z Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM, znana w sieci jako Doktorka od marketingu.

Wstęp na spotkanie jest bezpłatny. Do zobaczenia w Bibliotece Uniwersyteckiej (sale 306/307), 27 marca o godzinie 12.00!

Zawód: idol 

Branża polskich influencerów stale dostarcza emocji. W mediach społecznościowych znajdziemy wielu twórców, którzy szokują nie tylko liczbą swoich followersów, lecz także wizerunkiem czy wyborami w karierze. 

Zdaje się, że nietrudno współcześnie stać się popularnym w internecie i często dzieje się to niejako przez przypadek. Warto jednak przyjrzeć się, jak ludzie, którzy zyskali tę popularność na dłużej, kreują swoją działalność i co tak naprawdę przekazują odbiorcom. Współcześnie to w dużej mierze właśnie internetowi bohaterowie stają się ikonami młodego pokolenia. Co zatem jest w nich tak przyciągającego? 

 

Nieważne, co mówią, ważne, by mówili… 

…wydaje się, że tym hasłem kieruje się wiele gwiazd sieci, szczególnie gdy swoją karierę opierają na kontrowersjach. Kryzysy wizerunkowe to w branży influencerów, nierzadko codzienność, ale warto się zastanowić: dlaczego tak jest i czy kryzysy te w istocie mają jakiekolwiek znaczenie, jeśli idzie o dalszą działalność internetowych celebrytów? Dlaczego wszelkiego rodzaju dramy tak świetnie się klikają i za co właściwie lubimy je obserwować? Jak to się dzieje, że w zdecydowanej większości influencerzy, po chwilowym nadszarpnięciu wizerunku, zwykle spadają na cztery łapy i… za swoje nieprzemyślane zachowanie nie ponoszą żadnych konsekwencji, a jedynie cieszą się wzrostem liczby obserwujących? O tym wszystkim opowie nasza gościni, przed którą świat marketingu i wizerunku nie ma żadnych tajemnic. 

Obecnie niemal wszyscy mamy dostęp do narzędzi o wielkiej mocy, jak telefon czy komputer z dostępem do internetu. Wielu z nas korzysta także z mediów społecznościowych, nie mamy więc wątpliwości, że temat jest istotny i warty zgłębienia – by pochylić się nad tym, kto tak naprawdę mówi do nas z kolejnych kafelków instagramowych relacji, a przede wszystkim: co do nas mówi. 

 

Dla przypomnienia 

Widzimy się już: 

  • 27 marca o godzinie 12.00 

  • w Bibliotece Uniwersyteckiej UWM (ul. M. Oczapowskiego 12 B), 

  • w salach 306, 307. 

Czekamy na Was! 

 

Katarzyna Andruszkiewicz 

Dr Katarzyna Andruszkiewicz – bada zachowania konsumentów indywidualnych oraz komunikację marketingową przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem zmian wywoływanych pojawianiem się nowoczesnych form komunikacji w Internecie. Koordynatorka programu Akademii Młodego Ekonomisty Wydziału Nauk Ekonomicznych UWM, w ramach którego prowadzona jest działalność edukacyjna w zakresie ekonomii i zarządzania dla uczniów szkół ponadpodstawowych z Warmii i Mazur. Poza pracą naukowo-dydaktyczną współpracuje z organizacjami pozarządowymi oraz popularyzuje naukę, nagrywając podcasty i prowadząc kanały tematyczne w mediach społecznościowych. 

 

Rodzaj artykułu