English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Koła naukowe

Statystyki

Użytkowników : 880
Artykułów : 134
Zakładki : 6
Odsłon : 368464

Współpraca

B&R






Mirosław Walkowski - Życiorys i dorobek PDF Drukuj
środa, 23 maja 2012 13:16

dr inż. Mirosław Walkowski

Przebieg kariery naukowo-zawodowej:

Studia Inżynierskie w Wojskowej Akademii Technicznej na Wydziale Mechanicznym, kierunek Eksploatacja i naprawa samolotów.

Studia Magisterskie w Akademii Marynarki Wojennej na Wydziale Mechaniczno – Elektrycznym, kierunek maszyny i siłownie okrętowe.

Uzyskanie tytułu doktora nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn, specjalność – eksploatacja urządzeń okrętowych.

1977 – 1980 służba w jednostce lotnictwa morskiego(7plmsz Siemirowice), 8-miesięcy na stanowisku d-cy klucza eksploatacji samolotów, następnie na stanowisku z-cy d-cy eskadry lotn. d/s inżynieryjno-lotniczych.

1980 6-cio miesięczny staż w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 3 w Dęblinie na stanowisku st. technologa na wydziale remontu silników turbinowych.

1981 – 1983 służba w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 w Bydgoszczy na stanowisku st. technologa na wydziale montażu ostatecznego samolotów.

1983 – 1991 służba w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni na stanowisku starszego kontrolera (198389 r.), a następnie jako kierownik Działu Kontroli Jakości Produkcji Okrętowej.

1991 - 2003 służba w Akademii Marynarki Wojennej na stanowisku kierownika laboratorium inżynierii materiałowej (199194 r.), następnie na stanowisku starszego wykładowcy w Instytucie Podstaw Budowy Maszyn Okrętowych.

2003 – 07.2010 służba w Akademii Marynarki Wojennej na stanowisku adiunkta w Instytucie Konstrukcji i Eksploatacji Okrętów.

 

Zainteresowania

technika, fotografia, muzyka, film, wędkarstwo.

Wykaz Dorobku Naukowego

1. Piaseczny L., Walkowski M.: Wpływ chropowatości powierzchni sklejanych i grubości skleiny oraz obróbki sklein ultradźwiękami na wytrzymałość na odrywanie złączy klejowych.Konferencja Techniczna Belzona pn: „ZWYCZAJNIE NAJLEPSZA", Szczyrk 13 – 14.04.2000.

2. Piaseczny L., Walkowski M.: Wpływ chropowatości powierzchni sklejanych i grubości skleiny oraz obróbki sklein ultradźwiękami na wytrzymałość na odrywanie złączy klejowych.Międzynarodowa XIX sesja Naukowa Okrętowców nt. „TECHNIKA MORSKA NA PROGU XXI WIEKU". Marine Technology 2000. 4 – 6.05.2000, Szczecin – Dziwnówek.

3. Piaseczny L., Walkowski M.: Wpływ chropowatości powierzchni stali i grubości skleiny na wytrzymałość złączy klejowych. ZN AMW nr 2(142) 2000.

4. Piaseczny L., Walkowski M.: Wpływ obróbki ultradźwiękami na przyczepność powłoki z kompozycji polimerowej do podłoża stalowego. ZN AMW nr 3(143) 2000.

5. Fila J., Walkowski M.: Kinetyka i mechanizmy hydroudarowego niszczenia powierzchni materiałów okrętowych. III Konferencja Naukowo – Techniczna pn.: Odporność Udarowa Konstrukcji, Materiały Konferencyjne. Rynia 23 – 25 październik 2002r.

6. Walkowski M.: Kształtowanie odporności na kawitację powłok polimerowych obróbką ultradźwiękami i doborem chropowatości powierzchni. Seminarium Zespołu Środowiskowego Sekcji Podstaw Eksploatacji Komitetu Budowy Maszyn PAN z okazji 80 rocznicy urodzin prof. dr h.c. Władysława WOJNOWSKIEGO. AMW WM-E Materiały. Gdynia 2002.

7. Walkowski M.: Wpływ chropowatości powierzchni podłoża ze stali i grubości powłoki kompozytowej na jej wytrzymałość na odrywanie. Zastosowania metod statystycznych w badaniach naukowych II. StatSoft. ISBN 83-88724-07-X. Kraków 2003.

8. Piaseczny L., Walkowski M.: Badanie wpływu chropowatości podłoża stalowego i działania polem ultradźwięków na przyczepność ochronnej powłoki polimerowej. Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki. CZASOPISMO TECHNICZNE, Mechanika z. 7-M/2004. KONMOT – AUTOPROGRES 2004, Pojazdy Samochodowe T. 2, ISSN 0011-4561, str. 441-449.

9. Walkowski M.: Wybrane problemy kształtowania powłok i sklein polimerowych. XXV Sympozjum Siłowni Okrętowych, Zeszyty Naukowe Politechniki Gdańskiej 598, Budownictwo Okrętowe Nr 65. Gdańsk 2004, str. 263 – 275.

10. Walkowski M.: Modelowanie działania zaworu sterującego dawką paliwa w układzie wtrysku typu common rail. VII Międzynarodowa Konferencja Naukowa SILNIKI GAZOWE 2006. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej 162. MECHANIKA 26. Wydział Inżynierii Mechanicznej i Informatyki. ISSN 0867 – 3462; ISBN 83 – 7193 – 302 – 9; ISBN 978 – 83 – 7193 – 302 – 8, Srt. 550 560. Częstochowa 2006.

11. Piaseczny L., Walkowski M.: Zastosowanie kompozytów polimerowych w remoncie okrętów. „REGENERACJA '06". Materiały konferencyjne. ISBN 83-87982-02-4. Str. 125 – 132. Bydgoszcz – Pieczyska 2006.

12. Walkowski M.: Badanie skuteczności ochrony kadłuba okrętu przed korozją i erozją kawitacyjną powłokami z kompozytów polimerowych. „REGENERACJA '06". Materiały konferencyjne. ISBN 83-87982-02-4. Str. 154 – 162. Bydgoszcz – Pieczyska 2006.

13. Walkowski M.: Selected problems of modelling the working of container injection systems of common rail type. (str, 477 – 485). Journal of POLISH CIMAC, EXPLO – DIESEL & GAS TURBINE '07. VINTERNATIONAL SCIENTIFIC – TECHNICAL CONFERENCE. Gdańsk – Stockholm – Tumba POLAND – SWEDEN 11 – 15 May 2007. ISSN 1231 – 3998. GDAŃSK UNIVERSITY OF TECHNOLOGY, Faculty of Ocean Engineering and Ship Technology, Department of Ship Power Plants.

14. Walkowski M.: Determining the characteristics of control valve in a common rail injection system of a combustion engine. (str. 94 – 100). SILNIKI SPALINOWE. Czasopismo naukowe Nr 2007 – SC2, PL ISSN 0138-0346. Wydawca: Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych.

15. Walkowski M.: Modelowanie przepływu paliwa w przewodzie wtryskowym układu common rail silnika okrętowego z uwzględnieniem zjawisk falowych. Konstrukcja, badania, eksploatacja, technologia pojazdów samochodowych i silników spalinowych. Polska Akademia Nauk. Teka Komisji Motoryzacji. ISSN 1642 – 1639; Zeszyt Nr 33 – 34 Kraków 2008.(str. 429 – 440). XI MIĘDZYNARODOWA KONFERENCJA NAUKOWA nt. "BADANIA SYMULACYJNE W TECHNICE SAMOCHODOWEJ" – Susiec 26 – 28 maja 2008 r.

16. Walkowski M.: The fuel flow modelling in the fuel pipe in marine engine with considering the wave phenomena (167 – 176). Gdansk University of Technology Faculty of Ocean Engineering and Ship Technology Section of Transport Technical Means of Transport Committee of Polish Academy of Sciences Utility Foundations Section of Mechanical Engineering Committee of Polish Academy of Science. ISSN 1231-3998; ISBN 83-900666-2-9. Journal of Polish CIMAC; Vol. 3 No. 1; Energetic Aspects. Gdansk, 2008. Science publication of Editorial Advisory Board of POLISH CIMAC.

17. Walkowski M.: Selected issues of modeling the accumulator injection systems in naval combustion engines, JOURNAL OF POLISH CIMAC, Vol. 4, No. 2, 2009, strony 307-313.

18. Walkowski M.: Model of fuel flow through the injector and its researches. Polskie Towarzystwo Naukowe Silników Spalinowych. Combustion Engines. Mixture Formation, ignition & Combustion, No. 2009 – SC2, PL ISSN 0138 – 0346,Pages 240 – 246. Bielsko – Biała 2009.

19. Smolarz J., Walkowski M.: The model of steady fuel flow in the injector channels in the Common Rail systems.Scientific Journals. Maritime University of Szczecin. 2009, 17(89) pp. 80–86.

20. Gołębiewski M., Walkowski M.: Common Rail systems in the combustion engines and selected phenomena occuring in the fuel pipes of high pressure during the fuel injection. Scientific Journals Maritime University of Szczecin. 2009, 17(89) pp. 38–43.

21. Walkowski M.: Model of dynamic of wave phenomenon during the fuel injection in the common rail system. Międzynarodowa Konferencja Naukowa THE TRANSPORT OF THE 21st CENTURY 2010, Białowieża, 2010., LOGISTYKA, No. 4/2010, ISSN 1231-5478, Poznań, 2010.

Wykaz Dorobku Dydaktycznego

Przedmioty wykładane:

  • Rysunek Techniczny Maszynowy;
  • Ćwiczenia Laboratoryjne z Technologii Metali;
  • Podstawy Konstrukcji Maszyn;
  • Mechanika Ogólna;
  • Wytrzymałość Materiałów;
  • Hydromechanika Stosowana;
  • Tribologia;
  • Technologia Remontu Urządzeń Okrętowych;
  • Chłodnictwo Wentylacja i Klimatyzacja Okrętów;
  • Projektowanie okrętów.
 
MECHATRONIKA |