Klub Regionalny Stowarzyszenia Absolwentów UWM POMORZE wznowił działalność

Po półtorarocznej przerwie spowodowanej pandemią odbyło się zebranie Klubu Regionalnego Stowarzyszenia Absolwentów Klubu Pomorze. Jak zwykle gościliśmy w domu Państwa Aleksandra i Krystyny Nazarków. Nasz kontakt do tej pory odbywał się telefonicznie i był dość intensywny. Na zebraniu ustaliliśmy, że nadszedł czas, aby spotkać się w szerszym gronie. Ustaliliśmy formułę spotkania, jako rozszerzone zebranie zarządu. Przystąpiliśmy do ustalenia miejsca i czasu spotkania oraz składu uczestników. Po pewnym czasie wybór miejsca padł na Brodnicę na Kaszubach. Znaleźliśmy tam lokal pana Zbyszka Philippa, który wyraził chęć ugoszczenia nas 10 czerwca o godzinie 11.

Na miejsce spotkania przybyło 20 osób. Właściciel restauracji dodatkowo posiada nieduży samochód wycieczkowy na 23 osoby, tak więc zebranie zaczęło się od dwugodzinnej wycieczki po Kaszubach. Odwiedziliśmy położoną niedaleko Złotą Górę, która jest miejscem szczególnym, ponieważ znajduje się tam jeden z najpiękniejszych punktów widokowych jezior kaszubskich. W tym miejscu każdego roku organizowane jest święto Truskawkobrania. Truskawka kaszubska jest owocem, który jest bardzo popularny w tym regionie i z jej uprawy utrzymuje się wielu plantatorów. Tutejszy owoc wyróżnia się szczególnym smakiem i renomą. Z tego względu zakończenie zbiorów truskawek doczekało się w lipcu swojego święta.

Następną miejscowością, którą odwiedziliśmy były Ostrzyce. Jest to wieś wypoczynkowa, odwiedzana przez wielu turystów z kraju jak też z zagranicy, którzy mogą korzystać z uroków pięknego jeziora oraz bogatej oferty gastronomicznej.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy było Chmielno, które podobnie jak Ostrzyce jest położone nad jeziorami. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć na Promenadzie, udaliśmy się do Łapalic. Tam główną atrakcją jest tajemniczy zamek. Rozmiary i rozmach tej budowy, która została niedokończona zadziwia wszystkich zwiedzających to miejsce. Również i my byliśmy pod wrażeniem tej budowli. Okazało się, że wśród nas jest koleżanka, która zna twórcę tej budowli oraz powody jej niedokończenia. Po dwóch godzinach wróciliśmy do gościnnej karczmy U Philippa, gdzie zjedliśmy smaczny obiad i prezes Klubu Pomorze Ryszard Czechowski odczytał list gratulacyjny z okazji 15-lecia Klubu oraz Akt Uznania dla mgr inż. Aleksandra Nazarki wystosowany do nas przez Stowarzyszenie Absolwentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Następnie zabrała głos nasza koleżanka Barbara Jakubska, która opowiedziała nam zawiłe losy łapalickiego zamku.

Spotkanie dalej przebiegało na wspólnych dyskusjach, co do organizacji kolejnego spotkania już w pełnym składzie. Karczma U Philippa w Brodnicy pozostanie w naszej pamięci, jako miejsce, w którym będziemy zawsze mile widziani i z pewnością skorzystamy w przyszłości z gościnności gospodarza.

Prezes

mgr inż. Ryszard Czechowski

Komentarze nie są dozwolone.