dr Katarzyna Witkowska, asystent

Studia polonistyczne ukończyła w 2014 roku na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. W 2019 roku z wyróżnieniem obroniła rozprawę doktorską pt. Kategoria czasu i trybu w paradygmatach zwrotów frazeologicznych, przygotowaną pod kierunkiem dr hab. Iwony Kosek, prof. UWM oraz dr. Sebastiana Przybyszewskiego jako promotora pomocniczego (recenzentami w przewodzie byli: dr hab. Jarosław Liberek, prof. UAM oraz dr hab. Małgorzata Gębka-Wolak z UMK w Toruniu). Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół gramatyki współczesnej polszczyzny, kultury języka i frazeologii, w mniejszym stopniu również – perswazji i manipulacji.

Jest autorką artykułów z zakresu paradygmatów jednostek frazeologicznych, w latach 2014–2018 była wykonawczynią w grancie NCN „Opis paradygmatyczny polskich frazeologizmów czasownikowych. Słownik elektroniczny” (główni wykonawcy: dr hab. Iwona Kosek, prof. UWM, dr Monika Czerepowicka, dr Sebastian Przybyszewski). Brała także udział w pracach badawczo-rozwojowych w ramach projektów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju: w 2019 roku była członkinią projektu „Automatyczny recenzent – system zaawansowanych rekomendacji książek”, a w latach 2019–2021 uczestniczyła w pracach pn. „Technologia kontekstowego rozumienia języka pisanego na potrzeby poprawy błędów oraz automatycznej oceny zrozumiałości tekstu” (jako językoznawczyni, a także koordynatorka ds. marketingu i komunikacji).

Od 2017 roku bierze udział w pracach Pogotowia Językowego UWM – jest członkinią zespołu, zajmuje się też promocją i obsługą techniczną projektu. Od wielu lat zasiada również w Wydziałowym Zespole ds. Promocji Wydziału Humanistycznego UWM. Jest też członkinią Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego i redaktorką językową „Prac Literaturoznawczych”.

Prowadzi zajęcia m.in. z kultury języka i wypowiedzi, gramatyki opisowej współczesnego języka polskiego (słowotwórstwo), komunikacji interpersonalnej, marketingu kultury czy komunikacji marketingowej.

Przed rozpoczęciem pracy naukowo-dydaktycznej, przez blisko 10 lat, związana była z public relations, marketingiem i komunikacją. Pracowała zarówno w agencjach PR, jak i po stronie klienta (kreowała wizerunek ogólnopolskich marek wnętrzarskich, zajmowała się też markami m.in. z branży IT i sztucznej inteligencji). Specjalizuje się przede wszystkim w marketingu internetowym, copywritingu i budowaniu relacji z mediami.

 

alt

pok. 366

+48 89 524 63 40

katarzyna.witkowska@uwm.edu.pl