Rada Wydziałowa Samorządu Studenckiego Wydziału Geodezji i Gospodarki Przestrzennej

UWM w Olsztynie

Księga Gości
Wszystkich wpisów - 1012

Eliza
2022-07-28  ~  15:04


We własnym gabinecie lub zaimprowizowana w sypialni czy przy kuchennym stole: od początku pandemii Corony mobilna praca z domu stała się dla wielu normalnym stanem rzeczy. Ale choć home office niesie ze sobą zalety, to pewne rzeczy schodzą na dalszy plan: pogawędka z kolegami, wspólny lunch w stołówce, krótka bezpośrednia wymiana zdań. Wielu nie czuje już przynależności do zespołu, ale jako samotni wojownicy. Dodatkowo długie godziny spędzone przy komputerze i brak ruchu sprawiają, że ludzie są zmęczeni. Każdy, kto siedzi w domowym biurze przez wiele godzin, w końcu zostanie otoczony przez nieświeże powietrze. Im mniej tlenu jest w powietrzu, tym trudniej jest się skoncentrować. Zmęczenie, ziewanie czy bóle głowy mogą być tego skutkiem. Dlatego należy regularnie wietrzyć. Oznacza to wietrzenie pomieszczenia kilka razy dziennie. Jest to szczególnie ważne w sezonie grzewczym, gdy klimat w pomieszczeniu jest suchy. Kofeina powoduje przebudzenie, ale tylko na krótko i w niewielkich ilościach. Picie zbyt dużej ilości kawy ma odwrotny skutek i sprawia, że jesteś zmęczony i nie możesz się skupić. Dlatego filiżankę rano lub espresso po posiłku należy wypić świadomie, a nie podczas pracy. Najlepiej zrobić sobie na to przerwę. Organizm potrzebuje średnio od półtora do dwóch litrów płynów dziennie. Picie powinno być rozłożone w ciągu dnia, szczególnie rano. Jeśli wypijesz dużą część dziennego zapotrzebowania rano, możesz zapobiec zmęczeniu i bólom głowy po południu. Zamiast stawiać na stole butelkę z wodą, sięgnij po każdą szklankę wody osobno, dzięki czemu zyskasz też trochę ruchu. To samo dotyczy filiżanki herbaty w zimnej porze roku.

eliza.kolo@o2.pl 

Veganski
2022-07-28  ~  14:58


Z wiekiem organizm się zmienia i ma nowe potrzeby. Aby utrzymać jego dobre funkcjonowanie oraz czuć się zdrowo i sprawnie, należy zadbać o zdrową dietę i odpowiednią ilość ruchu. Nasze wskazówki dotyczące odżywiania i ćwiczeń będą Cię w tym wspierać. W ten sposób Twoje ciało będzie nadal otrzymywać najlepszą możliwą opiekę z wiekiem. Szczególnie w podeszłym wieku bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na codzienne spożycie składników odżywczych. Dzienne zapotrzebowanie na energię nie jest już tak wysokie w starszym wieku. Ale zapotrzebowanie na składniki odżywcze jest. Nasze poradniki pokazują, jak to osiągnąć i zapewnić swojemu organizmowi najlepszą możliwą opiekę. Aby być dobrze zaopatrzonym, warto bacznie obserwować swoje codzienne odżywianie. Nasze plany żywieniowe są więc odpowiednie dla każdego stylu życia. Czy dieta wegetariańska, wegańska czy wszystkożerna. Każdy plan przedstawia optymalnyskład pożywienia. Z wiekiem organizm potrzebuje dużo owoców, warzyw i dobrych węglowodanów. Odżywianie jest kluczowe dla tego, jak dobrze funkcjonuje układ odpornościowy i jak zdrowa jest sprawność fizyczna. Pokazujemy tutaj, które potrawy nie należą do menu, a których zdecydowanie nie powinno w nim zabraknąć. Szczególnie w starszym wieku ważne jest, aby nie spożywać zbyt dużo cukru. Zbyt duża ilość cukru uszkadza zęby i ma negatywny wpływ na poziom lipidów we krwi. Ponadto cukier może sprzyjać otyłości i cukrzycy. Nasze wskazówki dotyczące diety bez cukru pomogą Ci dokonać zmiany.

urodzinski.grzegorz@wp.pl 

Gość
2022-07-28  ~  14:53


Dentysta dziecięcy Katowice Stworzyliśmy gabinet dentystyczny dla najmłodszych pacjentów w Katowicach z chęcią stworzenia miejsca, w którym leczymy zęby bez stresu. Klinika wyposażona jest w lekarzy, asystentkę oraz aparat rentgenowski odpowiedni dla dzieci. Nasza klinika została zaprojektowana tak, aby wizyty były łatwiejsze i przyjemniejsze dla dzieci i ich rodziców.

Skąd: Katowice

NPq1yb45@niepodam.pl 

Zdrowie
2022-07-28  ~  14:51


Starzenie się jest problemem dla wielu osób. O ile kiedyś można było bez problemu uprawiać jogging, o tyle w wieku 40 lat szybko osiągamy swoje granice. Wiele osób czuje wtedy, że ich mięśnie się rozpadają, a na biodrach gromadzą się kilogramy. Jest coś, co można z tym zrobić. Szczególnie w wieku 40 lat ważne jest, aby ćwiczyć. "Z wystarczającą ilością ćwiczeń, możesz pozostać 40 przez 20 lat", mówi prof. dr Ingo Froböse, szef Centrum Zdrowia poprzez Sport i Ćwiczenia na niemieckim Uniwersytecie Sportowym w Kolonii. Aktywność sportowa to prawdziwa fontanna młodości - mówi. Ekspertka od fitnessu wyjaśnia, jak zachować dobrą kondycję: - Zdobądź wystarczającą ilość ćwiczeń: Regularne ćwiczenia są ważne - zdanie, które często słyszysz, ale które mimo wszystko jest często ignorowane. Wraz z rosnącym wiekiem należy traktować ją tym bardziej poważnie. Z roku na rok metabolizm spowalnia, masa kostna zaczyna się kurczyć, a muskulatura również stale się pogarsza. Jeśli nie podejmiesz środków zaradczych. Jeśli jesteś wystarczająco aktywny, zachowujesz młodość swojego ciała. Wystarczą dwie do trzech sesji sportów wytrzymałościowych w tygodniu, najlepiej w połączeniu z niewielkim treningiem siłowym.

adrian.kol@interia.pl 

Czarek
2022-07-28  ~  14:25


Nikt nie może uniknąć starzenia się: nawet najpiękniejsze gwiazdy filmowe w końcu dostają zmarszczek i muszą znosić zwiotczałe i mniej zdefiniowane ciało. Niektórym oznakom starzenia można przeciwdziałać, a przynajmniej je ograniczyć. Jeszcze ważniejsze od wyglądu jest jednak zachowanie sprawności fizycznej. Szczególnie kobiety często zastanawiają się, w jakim wieku starzeją się najbardziej. Nie ma dokładnej odpowiedzi na to pytanie. Pewne jest jednak to, że zdrowe odżywianie, ćwiczenia, budowanie mięśni i ogólnie zdrowy tryb życia spowalniają starzenie się. Od chorób serca po demencję - lista chorób związanych z wiekiem, które często są spowodowane brakiem aktywności fizycznej, jest długa. Jest jednak coś, co można z tym zrobić: Zacznij aktywnie robić coś dla swojego zdrowia i kondycji już teraz i korzystaj z tego na starość. Zastosuj się do naszych pięciu wskazówek - będziesz się lepiej ruszać, lepiej czuć i lepiej starzeć. Dzięki temu zachowasz zdrowie i aktywność do późnej starości.

czarek.lepicki@o2.pl 

Klara
2022-07-28  ~  14:15


Ludzie, którzy prowadzą aktywny tryb życia, uprawiają sport regularnie, ponieważ czerpią z tego przyjemność i sprawia im to satysfakcję. Aktywność fizyczna staje się integralną częścią ich ogólnego samopoczucia. Ćwiczenia stają się hobby, które wprowadza ich w kontakt z podobnie myślącymi ludźmi i pozwala stać się częścią społeczności. Osoby prowadzące aktywny tryb życia często zwracają większą uwagę na inne obszary swojego życia, takie jak odżywianie, sen i samoopieka. Aktywność fizyczna zwiększa wydzielanie endorfin i sprawia, że czujesz się spełniony. Każdy trening to małe wyzwanie i mały sukces. Możesz być z siebie dumna! Dla wielu osób regularne ćwiczenia zwiększają również wiarę we własne możliwości. Ponieważ nasze ciała są niesamowicie złożone, regularny trening niekoniecznie prowadzi do zmiany sylwetki. Na przykład, niektórzy ludzie nigdy nie będą mieli zdefiniowanego sześciopaku, niezależnie od tego, jak bardzo są sprawni. Jedną z rzeczy, którą trening promuje jako styl życia jest Body Neutrality. Dla wielu jest ona bardziej przystępna emocjonalnie niż Body Positivity. Zawodnicy Body Neutral postrzegają fitness wyłącznie jako to, co dzieje się w ciele, a nie to, co robi z naszym wyglądem. Cenią sobie zdolność organizmu do funkcjonowania, a nie to jak wygląda. Osoby, które postrzegają swoje ciało neutralnie, mają również tendencję do wartościowania anatomii fizycznej. W dzisiejszym świecie, gdzie ćwiczenia są narzędziem z wyboru, aby kształtować swoje ciało zgodnie z nierealistycznymi ideałami piękna, Body Neutrality może przekształcić wymagające treningi w przyjemną aktywność fizyczną.

klara.doner@wp.pl 

Oliwka
2022-07-28  ~  14:10


Nie trzeba codziennie uprawiać sport wytrzymałościowy, bo 30 minut ćwiczeń dziennie już wystarczy. Ćwiczenia są często postrzegane jako obciążenie, bo wydaje się, że i tak nie ma na nie czasu. Pomaga jednak podkręcić metabolizm, a dodatkowo wrażenia są przetwarzane. Nawet spacer lub przejażdżka rowerowa trwająca 30 minut jest już satysfakcjonująca dla umysłu i ciała. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby wydłużyć zajęcia do 60 minut lub dłużej. Ważne jest tylko, aby robić to codziennie. Innym ważnym wskaźnikiem jest wykonywanie co najmniej 10 000 kroków dziennie, co od zawsze zalecają lekarze. Mogą w tym pomóc aplikacje do liczenia kroków. Jeśli poruszanie się nie jest możliwe ze względu na wiek lub inne czynniki, wówczas należy zakupić skuter elektryczny, gdyż zapewnia on mobilność w życiu codziennym. W codziennym życiu ważne jest, aby pić wystarczająco dużo. Jest to często pomijane. Według Polskiego Towarzystwa Żywieniowego każdy powinien wypić co najmniej 1,5 litra. Jeśli uprawia się sport lub temperatura wzrasta, to powinno to być około trzech litrów. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę to, jak się je. Jeśli posiłki są przyjmowane podczas oglądania telewizji, to nie ma koncentracji. Posiłki powinny być zawsze spożywane świadomie, ponieważ dzięki temu łatwiej jest zrozumieć, kiedy jest się naprawdę najedzonym.

oliwka.merel@gmail.com 

Konrad
2022-07-28  ~  14:03


Bardzo dziękuję za ciekawe informacje na temat zdrowia. Wymieniasz kompleksowo to, czego wszyscy potrzebujemy dla naszego zdrowia lub co jest dla nas dobre. Moim ulubionym tematem dotyczącym zdrowia są ćwiczenia i odżywianie. Dla mnie na przykład szczególnym doświadczeniem jest obserwowanie małych dzieci, kiedy odkrywają swój mały świat. Ich pęd do ruchu wydaje się niezmącony, nawet jeśli upadają kilka razy. Pragnienie ruchu wydaje się nam nieodłączne, choćby dlatego, że jesteśmy ciekawi. Zauważalne jest również, że dzieci nie wychodzą na spacer, to jest po prostu zbyt nudne. Nie, dzieci chodzą, to ich normalny sposób lokomocji, a radość z ruchu napędza je, utrzymuje w zdrowiu i wzmacnia ich system odpornościowy. Jednocześnie przebywają na świeżym powietrzu, ich płuca są wypełnione tlenem, serce bije mocno, ścięgna i mięśnie są wzmocnione, a uczucia szczęścia rozprzestrzeniają się. Całe ciało woła: "Więcej ćwiczeń, ćwiczenia utrzymują mnie w zdrowiu". Nieco starsi odkrywamy "korzyści" płynące z komfortu. Jeśli chodzi o rowery, to musi to być ebike, wystarczy, że auto będzie sportowe. Wielu z nas traci radość i chęć do zdrowego ruchu, niektórzy wręcz wycofują się w wirtualne światy. Nic jednak nie daje nam tego, co robi dla nas ćwiczenie w wolnej przyrodzie i zdrowym powietrzu. Oddychamy z ulgą, czujemy się wyzwoleni i "schodzimy nieco". Jeśli mamy szczęście znać kilka ustronnych miejsc w pięknej okolicy, są one dla nas jak miejsca siły. Pomagają przywrócić równowagę naszym myślom i duszy.

Skąd: Gdynia

kondrad.wojnik@wp.pl 

Amelia
2022-07-28  ~  13:58


Czym byłby człowiek bez ruchu? Poruszamy się już w łonie matki. Tylko dzięki ruchowi nasz organizm funkcjonuje prawidłowo. Wszyscy znamy powiedzenie "toczący się kamień nie zbiera mchu" i jest ono naprawdę prawdziwe. Właściwie to nie ma znaczenia kiedy, gdzie i jak się przeprowadzasz. Gospodyni domowa i matka może z łatwością wykonać codzienną porcję ćwiczeń podczas sprzątania, odkurzania, mycia okien i zabawy z dziećmi. Zapracowany pracownik biurowy może wysiąść z autobusu przystanek lub dwa wcześniej i przespacerować się do pracy. Jeśli spędzasz dużo czasu w samochodzie lub w samolocie, możesz uzyskać minimalną ilość ćwiczeń wchodząc po schodach; chodź również w górę i w dół podczas rozmowy przez telefon, zamiast siedzieć w fotelu. Jest wiele małych, codziennych trików, które pozwalają się ruszyć. I oczywiście każdy może wybrać coś, co mu odpowiada: jogging lub tenis, pływanie lub golf, wędrówki lub joga, spacer z psem. Możliwości są niemal nieograniczone, a wymówki praktycznie nie istnieją. Obserwuj dzieci, one są zawsze w ruchu i bierz od nich wskazówki! Poziom adrenaliny wzrośnie i przyczyni się do lepszego samopoczucia.

amelia.orlowa@wp.pl 

Kamila
2022-07-28  ~  13:50


Do tej pory stało się już oczywiste, że większość z nas zwraca uwagę na odżywianie. Zaczyna się to już w wieku niemowlęcym, gdy świadome zdrowia matki prawidłowo karmią swoje niemowlęta i dzieci. Oznacza to przede wszystkim zbilansowane posiłki składające się z pokarmów jak najbardziej naturalnych. Wiele matek karmi dziś swoje dzieci piersią dłużej, a badania pokazują, że takie dzieci rozwijają się lepiej i szybciej. Jeśli masz dziecko w wieku szkolnym, z pewnością zadbasz o to, by jego przekąska na przerwie nie składała się z pączków, słodyczy i coli, ale z produktów pełnoziarnistych i owoców. Stworzy to fundament pod późniejszą świadomość żywieniową. A to oznacza jak najwięcej owoców i warzyw, produkty zwierzęce tylko z hodowli na wolnym wybiegu i prawie żadnych "szybkich" posiłków, które są już prefabrykowane lub pochodzą z torebki. Mówi się, że gotowanie jest "w", zabawa i najmądrzejszy sposób, aby uzyskać i utrzymać zdrowie. Bardzo ważną kwestią jeśli chodzi o odżywianie jest to, że nigdy nie należy jeść "z ręki", czyli szybko zjeść bułkę czekając na tramwaj lub jadąc samochodem. Zdrowy posiłek zawsze spożywamy siedząc przy stole, w ciszy i spokoju, a jeśli to możliwe, to jednocześnie. To jedna z najważniejszych podstawowych zasad zdrowego trawienia i doskonały początek drogi do intuicyjnego odżywiania, dzięki któremu na nowo uczysz się słuchać swojego ciała.

kamila.worek@onet.pl 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 »