Studenckie życie
TV Kortowo - półmilionerem

TV Kortowo - półmilionerem

Już ponad pół miliona wyświetleń zebrały w sumie programy TV Kortowo prezentowane na kanale You Tube.


Programy TV Kortowo do 4 czerwca 2013 r. doczekały się łącznie 500700 wyświetleń na kanale You Tube. W krótkim czasie uniwersytecka studencka telewizja stała się bardzo silnym źródłem przekazu o tym, co dzieje się na UWM.


TV Kortowo pojawiła się na You Tube w marcu 2009 r. Do tej pory umieściła na tym kanale około 400 materiałów filmowych. W 2012 roku dr Kulczycki z Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu opublikował raport "Uczelnie wyższe w mediach społecznościowych". Okazało się, że ze wszystkich polskich uczelni mających swe kanały na portalu You Tube to Uniwersytet Warmińsko-Mazurski(UWM) ze swoim kanałem Telewizji Kortowo ma największą w Polsce oglądalność. Po roku prymat nadal dzierży Telewizja Kortowo. Dla porównania, na swoim oficjalnym kanale You Tube Uniwersytet Jagielloński ma 171 tys. wyświetleń.

  Największą oglądalnością cieszy się uniwersytecki Lip Dub zawieszony na You Tube 2 lata temu - ok. 57 tys. wyświetleń, spot uniwersytecki „Tak się bawi UWM" - ok. 44 tys. wyświetleń - pierwszy materiał filmowy zamieszczony przez UWM na You Tube, Kortowiada 2010 ok. 21 tys. wyświetleń oraz „Kortowo - cudem Polski" 17,5 tys. wyświetleń.


Od pewnego czasu sporą oglądalnością cieszy się program „Szołżak" przygotowywany przez studentów. W lekkiej formie opowiada on o tym, co dzieje się na Uniwersytecie ważnego z perspektywy studenta. Na You Tube znaleźć można też uniwersytecki „dziennik telewizyjny" czyli program „Kortowizjer", który relacje z UWM pokazuje bardziej oficjalnie. Znajdziemy tu także filmy o Uniwersytecie, przygotowane przez kortowską telewizję.


Zanim TV Kortowo pojawiła się na You Tube, miała już swą stronę internetową, ale jej oglądalność była znacznie mniejsza niż na tym kanale. Prezentowanie na YT produkcji filmowych okazało się zatem dobrym rozwiązaniem.


Może w porównaniu z piosenką „Ona tańczy dla mnie" mającej ponad 65 mln wyświetleń - pół miliona TV Kortowo to drobnostka, ale pamiętajmy, że uniwersytecka telewizja nie jest stacją komercyjną. Ekipie TV Kortowo życzymy, aby na swój pierwszy milion nie musiała długo czekać .


Redakcja e-gazety