Studentka dziennikarstwa zdobywała doświadczenie na obozie dziennikarskim

Kamila Helwak, studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na UWM, wróciła niedawno z obozu dziennikarskiego organizowanego przez E-Journalism Academy we współpracy z Google.

Wrzesień to dla studentów jeszcze miesiąc odpoczynku. Jednak dziennikarze, aby móc tworzyć jak najciekawsze treści dla swoich odbiorców, pracują nieustannie. Częścią ich pracy są również wszelkiego rodzaju szkolenia i warsztaty. Jednym z nich był obóz dziennikarski w Mielcu, organizowany przez E-Journalism Academy we współpracy z Google. Mogli wziąć w nim udział zarówno początkujący, jak i doświadczeni dziennikarze lokalni. Do Mielca pojechała Kamila Helwak, studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej, która jest także redaktorką jednego z olsztyńskich portali.

Każdy dzień warsztatów obfitował w wiele interesujących spotkań z praktykami zawodu. Wśród nich znaleźli się: Piotr Zieliński (dziennikarz Forbes, Newsweek, Onet.pl), Grzegorz Koza (fotoreporter Kodak Express) oraz Michał Kopiński (dziennikarz "Gazety Wyborczej"). Ostatniego dnia przybył gość specjalny - Jarosław Ważny, który od 2008 roku jest związany z zespołem Kult, a także z dziennikarstwem jako specjalista od spraw public relations.

- Pod okiem doświadczonych prowadzących można było nauczyć się, jak odpowiednio ustawić aparat fotograficzny, aby robić dobre zdjęcia i przede wszystkim, jaki sprzęt trzeba posiadać. Uczyliśmy się też, jak pisać intrygujące i ciekawe dla odbiorcy materiały, a także w jaki sposób tworzyć treści, biorąc pod uwagę internetowe algorytmy – opowiada Kamila Helwak, która należy do Studenckiego Koła Medioznawczego #UWMedialni.

Za ciekawy moduł spotkań uważa również warsztaty na temat dziennikarstwa śledczego oraz te z przeprowadzania rozmów z ważnymi osobistościami. – Podobało mi się spotkanie z Jarosławem Ważnym, który opowiedział od kuchni o pracy w zespole "Kult" oraz zdradził kilka tajników pracy dziennikarza – dodaje Kamila Helwak.

Spotkanie w Mielcu to nie tylko cykl warsztatów z ciekawymi osobistościami ze świata mediów. Uczestnicy w czasie wolnym od zajęć mieli okazję zwiedzić Sandomierz, uczestniczyć w garden party w Karczmie Polskiej czy zintegrować się podczas wizyty na strzelnicy.

- Każdy, kto chciałby zdobyć wiedzę, poznać nowych znajomych czy skorzystać z ciekawych atrakcji, koniecznie powinien zgłosić się do następnej edycji obozu. Udział w nim nic nie kosztuje, a pakiet zdobytych doświadczeń jest bezcenny – podkreśla studentka.

oprac. mw

fot. Studenckie Koło Medioznawcze #UWMMedialni