Rekrutacja: więcej kandydatów, nowości przyciągają

Zmień rozmiar tekstu

Biblioteka UWM
Zakończyła się rejestracja kandydatów na studia stacjonarne pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie. Na UWM chce studiować prawie 10 tys. osób. Na jedno miejsce przypada średnio po 2 kandydatów.

Maturzyści mogli się rejestrować na UWM od 6 czerwca do 6 lipca. Uławiał im to uczelniany internetowy system rekrutacyjny. Opłatę rekrutacyjną wniosło 9910 osób. Uczelnia przygotowała dla nich 4700 miejsc. Przyszli studenci do wyboru mieli 77 kierunków. Na 4 z nich rekrutacja na studiach pierwszego stopnia odbyła się po raz pierwszy. To inżynieria informacji, inżynieria przetwórstwa żywności, lingwistyka w biznesie oraz położnictwo.

Najbardziej obleganym kierunkiem był jak zwykle lekarski, na którym o 1 miejsce rywalizowało 13 osób. Bardzo dużym zainteresowaniem kandydatów cieszyły się tegoroczne nowości i 2 kierunki utworzone w roku poprzednim, czyli: lingwistyka w biznesie, zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii, położnictwo, administracja i cyfryzacja oraz analiza i kreowanie trendów.

- Tegoroczna rekrutacja wypadła lepiej niż zeszłoroczna w tym czasie - mówi Wioletta Ustyjańczuk, rzeczniczka prasowa UWM.

Na pewno jest to efekt wprowadzenia do oferty kształcenia nowych atrakcyjnych kierunków studiów, ale nie tylko. Nasza uczelnia w ciągu ostatniego roku wykonała gigantyczną pracę na rzecz promocji.

- Przeprowadziliśmy kampanie promocyjne zlecając reklamy kontekstowe w Google AdWords i na wielu portalach społecznościowych. Dzięki tym kampaniom nasza reklama docierała wprost i tylko do młodych ludzi. To z jednej strony podwyższało jej skuteczność a z drugiej – obniżało koszty. Wykonaliśmy ok. 20 filmów reklamujących wydziały lub uroki Kortowa, przystosowaliśmy uczelnianą stronę Rekrutacja do urządzeń mobilnych, przez co stała się bardziej dostępna – relacjonuje Wioletta Ustyjańczuk.

Na UWM powołany został uczelniany zespół ds. promocji złożony z przedstawicieli wszystkich wydziałów. Jego członkowie intensywnie pracowali, czego przejawem stały się np. wydziałowe fanpages na Facebooku, prowadzone ciekawie i ciągle aktualizowane. Jak co roku UWM zorganizował dzień otwartych drzwi, ale dni otwarte miały także uniwersyteckie wydziały. Ich przedstawiciele odwiedzili także młodzież szkół średnich zachwalając swoje wydziały. Ale nie tylko szkoły średnie, bo również gimnazja, szkoły podstawowe, a nawet przedszkola. Niektóre wydziały zorganizowały nawet po 30 takich spotkań. Szczególnie aktywne w tym zakresie były wydziały: Humanistyczny, Nauk o Żywności i Sztuki. Ta praca nie poszła na marne. W pierwszej 20. najpopularniejszych kierunków jest aż 6 z Wydziału Humanistycznego. Poza tym pracownicy Biura ds. studenckich uczestniczyli w 21 targach edukacyjnych- lokalnych oraz regionalnych.

Ale nie tylko kandydaci na studia zareagowali na kampanię reklamową UWM. Niektóre inne uczelnie – także. Na wzór UWM na swych profilach na Facebooku zamieszczają zdjęcia świeżo upieczonych absolwentów.

Na potwierdzenie zamiaru studiowania, czyli dostarczenie wymaganych dokumentów kandydaci mają czas do 20 lipca. Dokładne wyniki rekrutacji na studia stacjonarne na UWM poznamy pod koniec lipca. Rejestracja kandydatów na studia drugiego stopnia i na studia niestacjonarne trwa do 24 lipca. Rzeczywista liczba pierwszorocznych studentów będzie znana dopiero w październiku, kiedy rozpocznie się nowy rok akademicki.

Ranking najpopularniejszych kierunków pod względem liczby kandydatów na jedno miejsce

lekarski - 13

filologia angielska - 6

lingwistyka w biznesie -5,2

weterynaria - 5,1

zwierzęta w rekreacji, edukacji i terapii - 5

dietetyka - 3,2

pedagogika wczesnej edukacji - 3

ekonomia - 2,7

około 2 na jedno miejsce: administracja, budownictwo, ratownictwo medyczne, zarządzanie, położnictwo, bezpieczeństwo wewnętrzne, analiza i kreowanie trendów, pedagogika specjalna, filologia germańska, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, filologia rosyjska

w kategorii