Akademia Młodego Ekonomisty - wstęp do studiów

licealiści słuchają wykładu
Dlaczego spodnie Levisa są takie drogie? Dlaczego jesteśmy mniej racjonalni, niż nam się wydaje? Jakie są korzyści z posługiwania się wspólną walutą euro? To tylko niektóre tematy z listy proponowanych słuchaczom Akademii Młodego Ekonomisty działającej na Wydziale Nauk Ekonomicznych.

Certyfikaty ukończenia Akademii Młodego Ekonomisty odebrali 6 kwietnia uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Piszu. To jedna z 12 szkół z województwa warmińsko-mazurskiego, która do akademii przystąpiła. Czym jest Akademia Młodego Ekonomisty?

- Celem akademii jest propagowanie wiedzy ekonomicznej na Warmii i Mazurach oraz zapoznanie młodzieży z ofertą i atutami naszego wydziału. Program zajęć AME obejmuje 4 wybrane tematy. Każdy z nich jest realizowany podczas trwającego 90 minut spotkania, na które składa się miniwykład i warsztaty. Problematyka zajęć dotyczy ciekawych zagadnień z zakresu ekonomii i zarządzania. Temat z listy obejmującej 28 propozycji wybierają uczniowie wraz z nauczycielami. Zajęcia na Wydziale Nauk Ekonomicznych i w szkołach prowadzą dobrowolnie nauczyciele akademiccy. Średnia liczebność grupy wynosi 20-30 osób - wprowadza dr Marek Siemiński, prodziekan WNE ds. studenckich.

Jedną z tych, które 6 kwietnia odebrały certyfikat, jest Kinga Gregorowicz - uczennica kl. II o specjalności społecznej II LO w Piszu. Co sądzi o akademii?

- Decyzja o wstąpieniu do akademii to była moja decyzja. Nikt mnie nie zmuszał. Jestem bardzo zadowolona, że to zrobiłam. Zajęcia były bardzo ciekawe. Nauczyciele prowadzili je w sposób interesujący. Dowiedziałam się wielu pożytecznych rzeczy - zapewnia.

Kinga, chociaż jest w drugiej klasie, myśli już o studiach. Jakich?

- Chcę iść na prawo, a jeśli nie na prawo - to na psychologię. Tak, biorę bardzo poważnie pod uwagę Kortowo. Dlaczego? Bo stosunkowo blisko domu - wyjawia.

Akademię bardzo chwalą opiekunki młodzieży z Pisza - Elżbieta Chrostowska, nauczycielka historii, absolwentka UWM i wychowawczyni klasy II oraz Aneta Ramotowska, nauczycielka geografii.

- Bierzmy udział w akademii już od ok. 5 lat. Nasza młodzież uczestniczy w jej zajęciach bardzo chętnie. Nikogo nie musimy namawiać. Nauczyciele akademiccy w szkole inaczej ich traktują niż my, inaczej prowadzą zajęcia, więc to się młodym podoba. Wolą zajęcia wyjazdowe na uczelni, ale nie traktują wcale ich jako wycieczki. WNE i UWM od czasu akademii zrobiły się wśród naszych uczniów widoczne i zyskały w ich oczach - zapewniają nauczycielki.

W czym tkwi tajemnica sukcesu akademii?

- Chyba w tym, że zajęcia prowadza w niej ci, którzy chcą, którzy to lubią i proponują tematy, które sami lubią. Ja też prowadzę w niej zajęcia i sprawia mi to przyjemność. Uczniowie są aktywni, nie boją się pytać, wyrażają własne zdanie - podsumowuje dr Siemiński, laureat drugiego miejsca w plebiscycie Belfer 2021.

Akademia Młodego Ekonomisty istnieje od kwietnia 2017 r. Inicjatorką i osobą czuwającą nad nią od początku jest dr hab. Mariola Grzybowska-Brzezińska, prof. UWM, dziekan WNE. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne.

lek

w kategorii