14. Uniwersytecki bal charytatywny

Zmień rozmiar tekstu

Rekordowa liczba osób – bo aż 280 uczestniczyła w tegorocznym 14. Uniwersyteckim balu charytatywnym. Rozpoczął się on w sobotę 14 stycznia o godz. 20.

Uniwersyteckie bale charytatywne zawsze mają swoje motto i klimat. W tym roku mottem było zdanie: „Dobro to blask prawdy”, a na sali balowej – w Bibliotece Uniwersyteckiej panował klimat włoski, a dokładnie - wenecki. W weneckim stylu utrzymane bowiem były dekoracje na ścianach: weneckie mostki, zaułki, latarnie etc. Na to wszystko spod sufitu świeciły romantyczne gwiazdy migocące w promieniach laserów. W wenecki klimat uczestniczki balu wprowadzał także mały upominek wręczany im przy wejściu (to już także tradycja) – elegancki wisiorek ze szkła weneckiego.

Gości jak zwykle przywitał gospodarz - prof. Ryszard Górecki, rektor UWM, który następnie zgodnie z tradycją poprowadził poloneza tańcząc w pierwszej parze. Zespół Pieśni i Tańca „Kortowo” wzorem poprzednich lat dał mini koncerty. Otwierając zabawę, tancerze z "Kortowa" wykonali walc „Maskarada” Arama Chaczaturiana. Tancerki w tym tańcu nałożyły maski weneckie. Nietypowy dla tego zespołu występ bardzo podobał się publiczności.

Kortowiacy zaskoczyli publiczność podczas tego wieczoru jeszcze raz. Trzech solistów jego chóru: Cezary Kuczyński, Dariusz Wiśniewski i Paweł Kotarski dało krótki recital starych włoskich przebojów, np. „Marina”, „Ciao ciao bambina”, „Arrivederci Roma”, „Buona sera seniorina” i „Nie płacz kiedy odjadę”. Uczestnicy balu wtórowali im ochoczo i bardzo licznie.

Do tańca grał, podobnie jak na poprzednich balach, zespół „Mega” z Białegostoku. Zespół występował w wielu programach telewizyjnych, m.in. „Śpiewaj i walcz”, „The Voice of Poland”, „Dzień Dobry TVN”, „Kawa czy herbata” i wielu innych oraz na dziesiątkach prestiżowych imprez. Uzupełniała go muzyka mechaniczna.

Bal uniwersytecki przygotowało, jak zwykle, Biuro Mediów i Promocji we współpracy z Akademickim Centrum Kultury. O menu zadbała fundacja Żak. Szczególnym powodzeniem cieszyły się kąciki z kawą, ciastami i przekąskami oraz napojami. Przebojem wieczoru były „dymiące” napoje z suchym lodem.

- Cieszy nas to, że bardzo wielu uczestników nie ograniczyło się do opłacenia kosztów balu, ale jeszcze z własnej inicjatywy, niekiedy znacznie, przekroczyło wymaganą kwotę – mówi Wioletta Ustyjańczuk, kierowniczka Biura Mediów i Promocji, organizatorka balu.

Po rozliczaniu kosztów dochód z balu Uniwersytet przeznaczy na cel charytatywny. Z reguły jest to wsparcie dla organizacji lub instytucji zajmujących się dziećmi.

Sponsorami balu byli:

1. Bank Handlowy w Warszawie – Citi Handlowy

2. Kaczkan Zakład Produkcji Drzewnej Józef Kaczkan spółka jawna

3. Michellin Polska S.A.

4. Tadeusz Hinc

5. Szynaka Meble S.A.

6. Andrzej Michalczyk – Gospodarstwo Rolne Szczepanki

7. Tymbark S.A. oddział w Olsztynku

lek

w kategorii