rss facebook e-mail
UWM Olsztyn
Jesteś tutaj: Strona główna » Dla studentów » PLIKI DO POBRANIA

PLIKI DO POBRANIA

PUBLIKACJE:

Przewodnik „Krok po kroku, czyli jak przygotować biznesplan

Przewodnik przybliża podstawowe zagadnienia w zakresie przygotowania do opracowania dokumentu biznesplanu dla  przedsięwzięcia gospodarczego.
W ramach przewodnika poruszono następujące zagadnienia:

  • pojęcie i istota biznesplanu,
  • rola i funkcja biznesplanu (w tym powody dla których warto przygotować biznesplan dla przedsięwzięcia gospodarczego),
  • typowe zastosowania biznesplanu,
  • cechy charakteryzujące dobrze przygotowany biznesplan,
  • informacje potrzebne do przygotowania biznesplanu (źródła informacji, przebieg procesu zbierania informacji).
  • struktura i elementy składowe biznesplanu (w tym charakterystyka poszczególnych elementów składowych biznesplanu),
  • ogólne zasady merytoryczne przygotowania biznesplanu,
  • najczęściej popełniane błędy i czynniki ryzyka przy tworzeniu biznesplanu,
  • zarządzanie biznesplanem (w tym ocena i prezentacja biznesplanu),

Przewodnik dostępny jest w formie PDF. Pobierz przewodnik.

Przewodnik „Krok po kroku do własnej firmy

W ramach przewodnika zdefiniowano pojęcie działalności gospodarczej, przedstawiono różne formy prowadzenia działalności gospodarczej oraz konsekwencje formalno-prawne wyboru danej formy prawnej, zaprezentowana zostana procedura rejestracyjna firmy oraz przedstawione możliwe źródła pozyskania kapitału finansowego na zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej.

Przewodnik dostępny jest w formie PDF. Pobierz przewodnik.

Przewodnik „Sprzedaż i profesjonalna obsługa klienta

W ramach przewodnika poruszono następujące tematy:

  • wymiary obsługi klienta: zadaniowy, ludzki i ukryty,
  • etapy procesu obsługi klienta,
  • typy relacji z klientem, proces budowania relacji opartej na współpracy,
  • nawiązanie pierwszego kontaktu i budowanie zaufania: identyfikacja potrzeb i oczekiwań klienta,
  • narzędzia skutecznej komunikacji z klientem:
    - znaczenie i metody komunikacji niewerbalnej (w rozmowie telefonicznej i w kontaktach bezpośrednich),
    - zasady prowadzenia rozmowy handlowej (sztuka zadawania pytań i aktywnego słuchania),
  • typy psychologiczne klienta: strategie podejmowania decyzji, komunikowania się i działania,
  • rozpoznawanie i dopasowanie swojego zachowania do typu klienta,
  • prezentowanie oferty handlowej jako odpowiedzi na potrzeby klienta,
  • umiejętność przekonywania (argumentacja emocjonalna i racjonalna),
  • trudny klient? – trudna sytuacja? – trudna relacja? – problemy związane z obsługą klienta;

Przewodnik dostępny jest w formie PDF. Pobierz przewodnik.

Przewodnik „Efektywne negocjacje w biznesie

Przewodnik przybliża następujące zagadnienia:

  • pojęcie, istota, geneza negocjacji,
  • sylwetka negocjatora (cechy pożądane i niepożądane), typologia negocjatorów,
  • zespół negocjacyjny – skład i role poszczególnych uczestników,
  • rodzaje negocjacji,
  • przebieg negocjacji:
    - czynności w ramach procesu przygotowawczego do negocjacji,
    - przebieg rozmów w fazie zasadniczej,
    - faza finalna i jej znaczenie dla przyszłych kontaktów,
  • formułowanie strategii w negocjacjach – rozmowy oparte na zasadach,
  • style rozmów negocjacyjnych i ich uwarunkowania,
  • taktyki negocjacyjne i ich związek ze strategią rozmów,
  • scenariusz i program rozmowy negocjacyjnej,
  • specyfikacja zachowań negocjacyjnych przedstawicieli różnych krajów;
  • komunikacja niewerbalna w negocjacjach;

Przewodnik dostępny jest w formie PDF. Pobierz przewodnik.

Biuletyn

Dodaj komentarz odnośnie: PLIKI DO POBRANIA

You must be logged in to post a comment.