03 Kwietnia 2023

Aktualności


W piątek 31 marca odbył się pierwszy etap projektu SHOWBIZ - Show Us Your Business! Młodzież szkół średnich w trakcie warsztatów zdobywała wiedzę i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości, zarządzania i komunikacji. Organizatorem spotkania było Centrum Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym UWM przy wsparciu Wydziału Nauk Ekonomicznych.

W Starej Kotłowni w warsztatach z przedsiębiorczości wzięło udział 25 uczestników podzielonych na osiem zespołów. Byli to uczniowie szkół z Węgorzewa, Pisza, Iławy, Bartoszyc i Olsztyna. Wydarzenie skierowane było do uczniów klas drugich i trzecich szkół średnich. Inicjatywa SHOWBIZ rozpoczęła się od dwuletniego projektu unijnego.

- Pomysł nam się na tyle spodobał i zaangażowanie młodzieży było tak duże, że stwierdziłyśmy, iż nie możemy tego porzucić. To drugie wydarzenie po zakończeniu projektu z dofinansowaniem unijnym – mówi Agnieszka Domańska, koordynatorka projektu i pracownica Centrum Współpracy z Otoczeniem Społeczno-Gospodarczym UWM. I dodaje, że młodzież jest bardzo zadowolona. - Największym uznaniem dla naszej pracy jest to, że wracają te same szkoły. Nauczyciele wysyłają kolejne zespoły uczniów do udziału w naszej inicjatywie, bo widzą w tym potencjał.

Młodzież uczestniczyła w warsztacie sprzedażowo-marketingowym, prowadzonym przez dr. hab. Adama Rudzewicza oraz warsztacie Business Model Canvas, który prowadził dr Marek Siemiński. Obaj prowadzący pracują na Wydziale Nauk Ekonomicznych UWM.

 

Młodzież w trakcie warsztatów SHOWBIZ, fot. Katarzyna Wróblewska

 

- Trzeba sobie umieć radzić we współczesnym świecie, w którym funkcjonuje gospodarka konkurencyjna i nadwyżki produktów - uważa dr hab. Adam Rudzewicz.Warto, by młodzież znała umiejętności sprzedażowe i zasady obsługi klienta. Jeden z uczestników zwrócił uwagę, że kupował w sklepie słuchawki i kupił droższe, bo sprzedawca zafascynował go swoją wiedzą, intelektem, komunikatywnością.

 

Adam Rydzewicz, fot. Katarzyna Wróblewska

 

 

Warsztaty łączyły elementy wykładowe z praktycznymi. - Chciałem ogólnie pokazać filozofię marketingu, znaczenie klienta w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Przedstawiłem pewne problemy przedsiębiorstw, które w ramach ćwiczenia należało rozwiązać z podejściem pro konsumenckim. Kolejne ćwiczenie dotyczyło rozwijania produktu, jego cech, porównania z produktami konkurencyjnymi – komentuje warsztaty dr hab. Adam Rudzewicz.

A jak spotkanie SHOWBIZ ocenili uczestnicy?

Warsztaty były ciekawe i praktyczne. Uważam, że wiedza z nich mi się przyda, jak będę chciała założyć własną firmę. Podobał mi się wykład i sposób, w jaki prowadzący opowiada o temacie. Sądzę, że zastosuję informacje z tego warsztatu w życiu, np. na co zwracać uwagę, gdy kupuję - Karolina Sierzputowska z II LO z Pisza.

 

- Jako organizatorzy chcemy, żeby młodzież poczuła, że sama może coś zdziałać. Ich zainteresowania mogą stać się ich przyszłą pracą. Nie muszą się zastanawiać, czy po kierunku studiów, który sobie wybrali, znajdą na rynku zatrudnienie, bo mogą sobie sami miejsca pracy stworzyć – komentuje warsztaty Agnieszka Domańska.

 

Agnieszka Domańska, fot. Katarzyna Wróblewska
Agnieszka Domańska, fot. Katarzyna Wróblewska 

 

Kolejnymi etapami SHOWBIZ - Show Us Your Business! są: Symulacja rozwoju mikrobiznesu (praca własna młodzieży nad ich pomysłami na biznes) i Dzień z ekonomią 27 kwietnia – finałowe prezentacje startupów i wybranie zwycięzców.

Anna Wysocka

 

Rodzaj artykułu